לראשונה מזה חודשיים: 1,004 חולים, מקדם ההדבקה מזנק

הגל החמישי: מספר החולים הוא הגבוה ביותר מאז ה-20 באוקטובר • מקדם ההדבקה זינק שוב ועומד על 1.22 • כ-75% מהחולים הקשים אינם מחוסנים בכלל • מספר הנשאים הפעילים עומד על 7,231, מהם 81 חולים במצב קשה ו-42 מונשמים • מספר הנפטרים מהנגיף עומד כעת על 8,232
תמי גיל
ט"ז טבת התשפ"ב / 20.12.2021 10:29

משרד הבריאות פרסם הבוקר (שני) את נתוני התחלאוה המעודכנים מהם עולה, כי לראשונה זה חודשיים מספר החולים המאומתים שנמצאו ביממה חצה את רף ה-1,000 – ועומד נכון לאתמול על 1,004, אחרי שבוצעו 93,872 בדיקות.

מדובר בנתון הגבוה ביותר מאז ה-20 באוקטובר.

כמו כן, מקדם ההדבקה, ה-R, ממשיך במגמת העלייה והגיע ל-1.22 אחרי שאתמול עמד על 1.14.

מספר החולים הפעילים עומד על 7,231 ישראלים, מהם 81 חולים במצב קשה ו-42 מונשמים.

כ-75% מהחולים הקשים אינם מחוסנים בכלל.

מספר הנפטרים מהנגיף עומד כעת על 8,232, כאשר לפי הנתונים האלו מיום שבת לא נפטר אף אדם בישראל.

 בישראל ישנם כעת 175 מאומתים לזן החדש, 122 מהם התחסנו במנה שלישית.

בתוך כך, קרא ראש “מגן אבות ואמהות”, פרופסור נמרוד מימון, לשקול מתן חיסון רביעי לקשישים בטווח הזמן המיידי. פרופסור מימון ציין כי בשבועות הקרובים צפויה עלייה בתחלואה בבתי האבות ובמוסדות הגריאטריים.

הוא הוסיף כי ימליץ לבדוק את העובדים בבתי האבות פעמיים בשבוע בבדיקות מהירות, מעבר לבדיקות ה-PCR השבועיות.

“תופס תאוצה מדהימה”

שר הבריאות ניצן הורוביץ הזהיר הבוקר, בדיון משותף של ועדות הבריאות והחוקה של הכנסת שעסק בהיערכות המדינה להתפשטות הווריאנט: “הווריאנט הזה תופס תאוצה מדהימה ומגיע תוך ימים ספורים להתפשטות עצומה שלא ראינו בווריאנטים קודמים.

“רואים עלייה לא מספקת בחיסונים. שואלים אותי ‘האם הציבור אשם?’, הציבור לא אשם אבל צריך לומר כאן דבר ברור: מדינת ישראל מנגישה את החיסונים לכל אחד בחינם. בסופו של דבר, האחריות לחסן ילדים היא קודם כל על ההורים. אם הורה בוחר לא לחסן את ילדיו – האחריות עליו.

“אם אתה רוצה להגן על הילד שלך מפני מחלה – אתה צריך להגן על עצמך. אם אתה לא רוצה תחלואה קשה, אם אתה לא רוצה לונג קוביד – אתה צריך להתחסן. המדינה לא יכולה להחליף את האחריות של הורה כלפי ילדיו”.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד”ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה בדיון: “אין ספק שלמחוסנים הסיכוי להידבק יותר נמוך, גם מול אומיקרון זה פחות חזק והסיכוי שלהם להדביק, ממה שראינו עד עכשיו בכל הווריאנטים, הוא יותר נמוך. אנחנו יודעים את זה על כל הווריאנטים שהיו עד עכשיו, אין סיבה שדווקא באומיקרון זה יתהפך.

“מנתונים שאנחנו רואים בכל העולם, הנוגדנים של מחלימים לא מספיק טובים כדי להגן מהווריאנט הזה ומאוד כדאי להתחסן. לחיסונים אין תופעות לוואי ממושכות אחרי שנים, זה לא קיים. אין שום היגיון ביולוגי להגיד שדווקא פה יהיו השפעות ארוכות טווח. אנחנו יודעים משבעה מיליון ילדים שהתחסנו בארה”ב ומ-100 אלף ילדים בישראל שלא דווחו תופעות לוואי משמעותיות”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות