דרישה ממועצת ביתר עילית: להדיח מיד את מאיר רובינשטיין

'משמר הדמוקרטיה', שהוקמה על-ידי משפטנים ופעילים חברתיים, פנה לחברי מועצת ביתר עלית, בדרישה לעשות שימוש בסמכותם - ולהעביר מכהונתו את מאיר רובינשטיין, החשוד במעורבות ברצח אבי אדרי ז"ל לפני יותר מ-30 שנה • מבהירים: שומרים הזכות לפנות לערכאות המתאימות
חיים טוויל
ט"ז טבת התשפ"ב / 19.12.2021 23:54

‘משמר הדמוקרטיה הישראלית’ פנה היום (ראשון) לחברי מועצת העיר ביתר עילית, בדרישה שהמועצה תעשה שימוש בסמכותה על-פי חוק – ותעביר מכהונתו את ראש העיר מאיר רובינשטיין, החשוד במעורבות ברצח של אבי אדרי ז”ל לפני יותר מ-30 שנה.

במכתבם כותבים עורכי הדין אוהד שפק ויובל יועז, המייצגים את ‘משמר הדמוקרטיה’: “ביום שלישי,14.12.21, הותר לפרסום כי ראש העיר ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, חשוד במעורבות ברצח אברהם אדרי בשנת 1990. בית משפט השלום האריך את מעצרו של ראש העיר ולפי משטרת ישראל, עוצמת החשדות נגד ראש העיר גדולה יותר מזו של חשודים אחרים.

“רובינשטיין חשוד כאמור במעורבות בעבירה החמורה ביותר בספר החוקים, היא עבירת הרצח, כאשר בהתאם להודעת משטרת ישראל חשדות אלו עלו כבר לפני יותר משנה אולם כעת התגבשו די ראיות למעצרו”.

עורכי הדין מציינים, כי חוק הרשויות המקומיות קובע, כי למועצת העיר יש סמכות להעביר מכהונתו ראש עיר בשל התנהגות שאינה הולמת את מעמדו.

בג”ץ פסק בעבר, כי כתב אישום שהוגש נגד ראש עיר מהווה ראיה מינהלית המבססת תשתית ראייתית לקביעה בעניין הכהונה הציבורית.

לטענת משמר הדמוקרטיה, “קיומן של ראיות מינהליות דוגמת חשדות מוצקים לביצוע העבירה החמורה ביותר בספר החוקים, הן בעלות משקל רב לעניין מימוש זכותו לכהן כנבחר ציבור”.

עורכי הדין מציינים: “פסיקת משפטנו קבעה בעבר כי כאשר עסקינן בעבירות חמורות וכאשר יש צבר של ראיות מינהליות, מן הראוי שאיש הציבור לא ימשיך לכהן בכהונה ציבורית או בתפקיד ציבורי. כמו כן, נקבע גם בעבר, גם בעניינו של ראש עיריית רמת השרון לשעבר, יצחק רוכברגר, כי חזקות החפות, העומדת לכל אדם
כל עוד לא הורשע בדין, מקבלת משקל מופחת באיזון מול שיקולים כדוגמת טוהר המידות, שלטון החוק וחובת ההגנה על אמון הציבור”.

הם מדגישים: “כלל נקוט במשפטנו הוא כי אין סתירה בין חזקת החפות במשפט הפלילי לקביעה מינהלית על בסיס ראיות מינהליות שלפיה אדם היה מעורב בפלילים. ראיות מינהליות אינן בגדר הרשעה והן אינן הופכות אדם שהוא בחזקת חף מפשע למי שהורשע בדין.

“אשר על כל האמור לעיל, עמדת משמר הדמוקרטיה הישראלית היא כי לאור הנסיבות הספציפיות בעניין מאיר רובינשטיין, אין מקום להמשך כהונתו כראש הרשות המקומית של ביתר עילית.

“נסיבות שבהן נגד ראש רשות מקומית מצויים חשדות משמעותיים מצד משטרת ישראל מחייבות התכנסות דחופה של המועצה המקומית ודיון בשאלת המשך כהונתו של ראש העיר. אמנם סמכות המועצה להעביר את ראש הרשות מכהונתו היא סמכות שברשות, אך ניכר כי קיימת חובה בהקשר זה לדון בצורך בהפעלת הסמכות ובדרכים הראויות שיש לנקוט בענייננו של מר רובינשטיין.

“אשר על כן, מבוקש בזאת כי המועצה המקומית של ביתר עילית תתכנס בהקדם האפשרי במטרה לדון ולקבוע כי החשדות המשמעותיים המרחפים מעל ראשו של ראש העיר ביתר עילית בעבירה של רצח מהווים התנהגות שאינה הולמת את מעמדו של נבחר ציבור העומד בראש רשות מ קומית ומשכך אין מקום לאפשר לו להמשיך בתפקידו” כראש העיר ביתר עילית.

מלבד חברי מועצת העיר, המכתב נשלח גם ליועץ המשפטי לעיריית ביתר עילית, לשרת הפנים איילת שקד וליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

בסיום המכתב כותבים עורכי הדין:

“נודה על תשובתכם בתוך 14 ימים ממועד קבלת מכתבנו זה. יובהר כי מרשתנו שומרת לעצמה כל זכות בהקשר זה – לרבות הזכות לפנות לערכאות המתאימות כדי שיתנו דעתן והנחיותיהן בעניינים אלו.

“נבקשכם לראות במכתבנו זה פנייה אחרונה בכל הנוגע למיצוי הליכים טרם פנייה לערכאות כאמור. אין במכתבנו זה או במה שלא נאמר בו, כדי לפגוע בזכות כלשהי מהזכויות העומדות למרשתנו”.

‘משמר הדמוקרטיה הישראלית’ היא עמותה שהוקמה על -ידי משפטנים ופעילים חברתיים, ששמה לה למטרה לפעול למען האינטרס הציבורי לטיפוח ערכי היסוד של הדמוקרטיה הישראלית, כמדינה יהודית ודמוקרטית, בתחומי שלטון החוק, המשטר והמינהל הציבורי.

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מאיר רובינשטיין - מוטב שתעשה זאת בעצמך בדרך מכובדת
    20/12/2021 02:48
    ערן ה'
  1. ולא, קלונך יתגלה ברבים בדיוק כפי שקלונו של מורך ורבך צדיק הדור, התגלה לעין כל.

  2. שקר
    20/12/2021 09:24
    מושיקו
  3. הם לא! פנו לחברי המועצה!חברי המועצה לא קיבלו שום מכתב!

    • מזכיר סגן ראש העיר   21/12/2021 00:03

      תבדוק את המקורות שלך

  4. יהודה עוביידי חולם על הכיסא
    20/12/2021 11:51
    תושב ביתר
  5. הוא לא מבין שאין מצב שהוא יקבל אותו

    • חמי   21/12/2021 14:31

      דווקא הוא הברית המחדל הטובה ביותר

    • חמי   21/12/2021 14:32

      קול דמי אחיך זועקים אליי מהאדמה

  6. הסיפור נגמר
    21/12/2021 14:39
    אלמוני
  7. רובינשטיין עלה לרבי שלנו. הרבי קיבל אותו לשיחה – אבל לאחר שיצא, הודיע למקורביו: יותר אין בי אימון “איך גלייבעם נישט מערער”.

  8. לסלק אותו לאלתר. רוצחים צאו!
    29/12/2021 07:56
    שרית