הורוביץ: “נשקול לתת חיסון רביעי, החלטה של רופאים לא פוליטיקאים”

השבוע יתכנס הצט"מ וידון בשאלה אם לתת חיסון רביעי לאוכלוסייה המבוגרת שר הבריאות • על המחלוקות עם בנט: "אני וראש הממשלה עובדים מצוין, וגם אם יש ויכוחים אנחנו בסופו של דבר בהבנה מלאה"
חרדים 10
ט"ו טבת התשפ"ב / 18.12.2021 23:52

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס בראיון למהדורת סוף השבוע של חדשות 12, לחשש מגל תחלואה חמישי – אך ניסה לצנן מעט את החששות, וקרא להמשיך וללכת להתחסן.

“לא יודע אם נהיה בעיצומו של הגל בתוך 3 שבועות”, אמר הורביץ,  “יש לווריאנט הזה קצב הכפלה שלא ראינו קודם. לכן, לנוכח ההדבקה המהירה שלו – הדבר הכי חשוב לעשות זה להתחסן”.

יצוין, כי הערכה מקצועית קודרת שהוצגה לנפתלי בנט מעלה את האפשרות להתפרצות משמעותית בתחלואה בתוך פחות מ-3 שבועות – אולי אפילו שבועיים בלבד.

הורוביץ הבהיר כי השבוע משרד הבריאות הולך להכפיל פי 10 את מספר בתי הספר שבהם יתקיימו חיסונים. “אם בשבועיים האחרונים זה היה ב-50 נקודות, בהמשך זה יהיה 500”.

הורוביץ שיגר עקיצה לעבר שרת החינוך שאשא ביטון, כשאמר: “מקווה שעם התגייסות של משרד החינוך באופן מלא, נגיע לאלפים”.

סוגיה נוספת שאליה התייחס שר הבריאות היא אפשרות להענקת מנת חיסון רביעית למבוגרים.

“נשקול לעשות את זה”, אמר הורוביץ, וביקש להדגיש כי ההחלטה תהיה “של רופאים ומומחים, לא של פוליטיקאים”.

הוא הבהיר כי השבוע יתכנס הצט”מ וידון בשאלה אם לתת חיסון רביעי לאוכלוסייה המבוגרת.

על הדיווחים על חיכוכים וחילוקי דעות בינו לבין בנט – אמר הורוביץ: “אני וראש הממשלה עובדים מצוין, וגם אם יש ויכוחים אנחנו בסופו של דבר בהבנה מלאה. לגבי חו”ל – כרגע עדיין רוב הנדבקים באומיקרון שמגיעים לישראל מגיעים משם, ולכן צריך להגביל יעדים מסוימים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות