המנכ”ל המפוטר על שאשא ביטון: “היא צועקת וצורחת על עובדים”

הגרסה המלאה של מנכל משרד החינוך יגאל סלוביק על פיטוריו: "השרה לא סומכת על אף אחד חוץ מאשר על עצמה" • "לפני משהו כמו שבועיים היא אומרת לי 'תקשיב'. אז הרגשתי שמתחיל להיות פה בילד-אפ. הבנתי שהיא בונה לפטר אותי"
חרדים 10
י"ד טבת התשפ"ב / 18.12.2021 19:56

יגאל סלוביק, אחד האנשים שהיו קרובים ביותר לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון – שפטר בשבוע האחרון, הסביר לחדשות 13 את המצב שהוביל לפיטוריו, בטענה שהוא לא ראוי להיות איש אמונה של השרה.

“היא צעקה על עובדים. העובדים לא יגידו את זה. הם מפחדים. הם סופגים את זה. אין להם ברירה. היא צועקת וצורחת. היא הייתה צועקת ‘אתם לא עושים את מה שצריך’, ‘אתם לא מגיבים’, ‘אתם לא מביאים לי את הנתונים שאני רוצה’. מדובר בעובדים בכירים בדירוג סמנכ”לים. עובדים בכירים במשרד. יש המון דברים שמסוכמים שאני בתור מנכ”ל לא ידעתי. לא הכרתי כי היא סיכמה איתם ישירות מול המטה”, סיפר סלוביק.

הוא הוסיף: “אני חושב שמה שמניע אותה, אולי יש פה אג’נדה שהיא חושבת שהיא תפסה עליה קריירה והיא מסוגלת להמשיך ולהתקדם איתה הלאה. יש פה גם אירוע שאפשר לנהל עליו ציבורית שיח וסתם היא זכתה לאהדה גדולה כשהייתה יו”ר ועדת הקורונה על האירוע הזה, כן?

“אמרתי לה פעם: ‘את יודעת, את יושבת הראש ואני המנכ”ל. את תקבעי את המדיניות. את לא צריכה להתעסק בכל בורג’. היא לא סומכת על אף אחד חוץ מאשר על עצמה”.

לדבריו, “לפני משהו כמו שבועיים היא אומרת לי ‘תקשיב’. אז הרגשתי שמתחיל להיות פה בילד-אפ. הבנתי שהיא בונה לפטר אותי. היא אומרת לי: ‘תשמע, אני שומעת מאנשים שאתה לא נותן לי גיבוי’. אמרתי לה: ‘יפעת, זה לא יקרה בחיים. אני מגיע ממערכת שכל חייה מדברת על אמון וגיבוי. לא היה ולא נברא’. היא אמרה לי שהיא שמחה לשמוע את זה כי הגיעו אליה שמועות. אמרתי שוב שלא היה ולא נברא”.

בשלב הזה, מספר מנכ”ל משרד החינוך לשעבר, הביא למשרד ראש מטה חדשה. “יפעת שאלה אותי מי זאת, אז אמרתי שזו ראש המטה שלי. אחרי כמה זמן היא אומר לי: ‘תקשיב, אני לא מוכנה שהיא תהיה פה. אני לא סומכת עליה פה במשרד’. אמרתי ליפעת שאני סומך על ראש המטה. שהיא ראש המטה שלי. היא אמרה לי: ‘כן, אבל ראש המטה שלך חשופה לכל’.

“אז אני השבתי: ‘מה צריך? מה אני פה? סודות הגרעין האיראני? ואם את לא סומכת עליי, את מי אני שם להיות יד ימיני – אז יש פה בעיה’. חסמו לי את המייל בשמונה בערב”.

מטעמה של שאשא-ביטון נמסר בתגובה: “מחזור של שקרים ובדיות במסגרת קמפיין תקשורתי מאורגן של מנכ”ל שהתבקש לסיים את תפקידו כי לא עמד ביעדים שהציבה השרה למערכת החינוך, ובגלל בעיות של לויאלות ואמון. השרה לא מתכוונת להיגרר לקמפיין המלוכלך שמובילים נגדה. השרה מאחלת למר סלוביק הצלחה בהמשך דרכו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות