מכה לשרה שאשא-ביטון: האחראי על החיסונים בבתי הספר התפטר

מכה לשאשא-ביטון: למרות שהתבקש להישאר - יוגב נדב, מי שהיה אחראי על פרויקט החיסונים בבתי הספר, החליט לסיים את עבודתו • התפטרותו מגיעה כשברקע חילופי האשמות כבדים בין שרת החינוך למנכ"ל שפוטר • ח"כ מעוז: "שרת החינוך מכחישת קורונה ואין מנכ”ל שפוי שיכול לעבוד איתה"
חרדים 10
י' טבת התשפ"ב / 14.12.2021 12:19

מתכלל הקורונה של משרד החינוך, יוגב נדב, התפטר אתמול מתפקידו למרות שהתבקש להישאר. כך נחשף היום (שלישי) בחדשות 12.

ההתפטרות מהווה מכה לשאשא-ביטון, אחרי שפיטרה את מנכ”ל המשרד יגאל סלוביק, על רקע חילוקי דעות.

נדב היה אחראי על מבצע החיסונים בבתי הספר, והתפטרותו מגיעה כשברקע קרב הגרסאות וחילופי ההאשמות בין השרה למנכ”ל היוצא על הסיבות למחלוקת ולפיטורים.

לפי חדשות 12, נתוני ההתחסנות של תלמידים מצביעים הצלחה מועטה של מבצע החיסונים במערכת החינוך. למרות שמספר המתחסנים הפוטנציאלי בבתי הספר היסודיים עומד על 600 אלף תלמידים – בניכוי מחלימים, בפועל התחסנו עד היום 3,235 בלבד.

שרת החינוך הכחישה אתמול שהסיבה שבגללה פיטרה את מנכ”ל משרדה יגאל סלוביק קשורה לנושא החיסונים בתוך בתי הספר, אך גורמים שמעורים בנושא אמרו שזו בדיוק הסיבה. אותם גורמים טענו שהשרה פיטרה אותו כי לא הייתה מרוצה מכך שהמנכ”ל מקדם את החלטת הממשלה לחסן ילדים בבתי הספר.

לפי הדיווח, המנכ”ל המפוטר השמיע בשיחות סגורות דברים קשים על התנהלותה של השרה.

המנכ”ל אמר למקורביו במהלך שיחה סגורה כי שרת החינוך התנגדה לחיסונים בבתי הספר בצורה עיקשת, ונגד כל המלצות גורמי המקצוע. “נאלצתי לגשר בין החלטות הממשלה לבין הרצונות שלה”, אמר סלוביק. “אין לי דרך להסביר למיליוני הורים בישראל למה משרד החינוך לא דואג להבטחת בריאות הילדים שלהם. אין אמת אחרת”.

ח”כ אבי מעוז מהציונות הדתית, הגיב בריאיון עם נועם זיגמן ודודי שוומנפלד: “בעלי המקצוע עוזבים והממשלה ממשיכה להכיל את המתים. לצד התפטרותם של המנכ”ל והפרוייקטור, בשבועיים האחרונים נפטרו 27 חולי קורונה. את ‘ממשלת השינוי’ לא מעניינת בריאות העם, אלא רק את מה מועיל להם מבחינה תקשורתית”.

מעוז הוסיף: “שרת החינוך מכחישת קורונה ואין מנכ”ל שפוי שיכול לעבוד איתה, אלא אם הוא מכחיש קורונה בעצמו. השרה מביאה נתונים שאינם מדויקים והיא משחקת בחיי הציבור”.

לטענת מעוז, “התפטרותם של המנכ”ל ומתכלל הקורונה של המשרד, מבטאת את חוסר הדאגה של השרים כלפי הציבור. אולי הגיע הזמן שגם השרה תתפטר מתפקידה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות