פרשת שובו בנים: הרב ברלנד, חתנו וראש העירייה החרדי ישוחררו

ראש קהילת 'שובו בנים' - הרב אליעזר ברלנד, חתנו הרב צבי צוקר וראש העירייה החרדי, החשודים במעורבות ברצח הנער ניסים שטרית - ישוחררו תחת תנאים מגבילים • עו"ד של ראש העיר: "באנו חושך לגרש - והצלחנו" • הפרקליטות תגיש כתב אישום כנגד ברוך שרביט חסידו של הרב ברלנד
דוד ליבוביץ
כ"ח כסלו התשפ"ב / 02.12.2021 13:45

תפנית בפרשת שובו בנים: ראש הקהילה הרב אליעזר ברלנד, חתנו הרב צבי צוקר וראש העירייה החרדי, החשודים במעורבות ברצח הנער ניסים שטרית – ישוחררו תחת תנאים מגבילים, כך פורסם היום [חמישי] ב’כאן’ חדשות.

בנוסף, פרקליטות מחוז ירושלים צפויה להגיש היום (חמישי) כתב אישום נגד ברוך שרביט, חסידו של ברלנד, בגין הרצח שהתרחש בירושלים ב-1986.

ביום שני הגישה הפרקליטות הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום נגד חשוד נוסף בפרשה, תושב ירושלים בשנות ה-60 לחייו. על פי הודעת המשטרה, היא ביססה תשתית ראייתית למעורבותו של החשוד בחטיפת וברצח ניסים שטרית.

החתן וראש העירייה

ב’כאן חדשות’ פורסמה לפני כחודש הקלטה בלעדית של חתן הרב ברלנד – הרב צוקר מלפני כשנתיים, שבה הוא קושר את ראש קהילת שובו בנים לפרשה.

אלא שהרב צוקר מכחיש מעורבות ברציחות. לטענת עורך דינו רועי בראונר ההקלטות שבהן, לדברי המשטרה, הוא נשמע מפליל את עצמו נועדו להלבין את פניו של בלרנד בעקבות חשיפת עבירות המין והפרישה מהקהילה.

בעקבות השחרור אמר עורך הדין: “אמרנו מההתחלה ואנחנו אומרים גם עכשיו – צביקה צוקר לא קשור לשתי הפרשיות הללו. אני שמח על כך שהוא ישוחרר ויוכל לחזור למשפחתו”.

בדיון בהערכת מעצרו ראש העירייה החרדי החשוד בפרשה בשבוע שעבר המשטרה ציינה שלפי עדויות, ראש העירייה היה מחופש לאישה ונהג בכלי הרכב שהוביל את אדרי, שנסע אחריו, לזירת הרצח ביער רמות – שם נכחו גם מעורבים אחרים. הרב ברלנד הורה לסרס את אדרי, המעורבים היכו אותו נמרצות והוא מת. לאחר מכן דיווחו שהייתה “תאונת עבודה”.

ראש העירייה כאמור, שוחרר אף הוא תחת תנאים מגבילים. עו”ד אריאל עטרי פרקליטו, הגיב היום: “כפי שאמרנו מהיום הראשון, הקשר של ראש העיר לרצח אדרי הוא כמו הקשר שלו לרצח ארלוזורוב. אנחנו שמחים שגם המשטרה הבינה זאת. באנו חושך לגרש – והצלחנו”.

אחיו של נסים שטרית: הרב ברלנד קובע גורלות

מאיר שטרית, אחיו של הנעדר ניסים שטרית, אמר כי כבר לפני 35 שנים דיווח למשטרה על חשדותיו בדבר מעורבותו של הרב ברלנד בפרשה. בריאיון לאסתי פרז בן עמי בכאן רשת ב, סיפר האח אתמול כי אנשים מסביבתו הקרובה ביותר של הרב ברלנד סיפרו לו כבר לפני שלושה עשורים כיצד הוא קובע גורלות של אנשים.

אחד החשודים המרכזיים בפרשת רצח אבי אדרי והיעלמות ניסים שטרית הוקלט לפני שנתיים קושר כמה מהחשודים האחרים למעשה – ומספר על הקשר של הרב אליעזר ברלנד, ראש חסידות שובו בנים, למעשים. ההקלטה שודרה לפני כשבועיים בתוכנית השבוע עם גאולה בכאן 11.

כמו כן, הרב ברלנד תועד מצטט את החשוד בפרשה לפני 30 שנה, שאמר שקהילות שובו בנים מסוכנת יותר מארגון “קשת” – משמרת צניעות שפעלה בירושלים באותן שנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות