“אמרתי שאני לא יכולה לחלל שבת, הם איימו לעצור אותי”

5 נוסעים מבני הקהילה היהודית בדרום אפריקה, שהגיעו לנחם את משפחתו של אלי קיי הי"ד - סורבו כניסה לארץ ביום שישי והוחזרו למדינתם • הנוסעים התנגדו וטענו שהדבר יוביל לחילול שבת - אך ללא הועיל • אחת הנוסעות: 'לא אכלתי יותר מיממה ובפעם הראשונה בחיי חיללתי שבת"
חרדים 10
כ"ד כסלו התשפ"ב / 28.11.2021 11:35

התפרצות זן אומיקרון: חמישה נוסעים מדרום אפריקה, מבני הקהילה היהודית שטסו לישראל כדי לנחם את בני משפחתו של אלי קיי ז”ל, שנרצח בפיגוע ירי רצחני בעיר העתיקה בירושלים לפני שבוע – סורבו להיכנס לארץ והוחזרו בסוף השבוע למדינתם. כך דווח היום (ראשון) שרון עידן ה’כאן חדשות’.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

הנוסעים – בהם שניים מקרובי משפחתו של אלי הי”ד – דיווחו, כי עם יציאתם לישראל ביום חמישי, ההגבלות שהטילה הממשלה על טיסות מאפריקה טרם נכנסו לתוקף, ולאחר עצירת ביניים באיחוד האמירויות ביום שישי הם נחתו בנמל התעופה בן גוריון.

אלא שעם נחיתתם בישראל, החמישה עוכבו בביקורת הדרכונים בנתב”ג, ונלקחו לשיחה בחדר צדדי בה התבשרו כי כניסתם אסורה –  עד שהועלו חזרה לטיסה לדובאי.

הנוסעים, שומרי שבת, התנגדו וטענו שהדבר יוביל לחילול שבת, אולם דבר לא עזר.

עם הגעתם לנמל התעופה בדובאי הובהר להם שהם לא רשאים להישאר במדינה, והם הוטסו בחזרה לדרום אפריקה.

אילנה סמית, שטסה ארצה כדי לנחם את חברתה דבורה קיי, שבנה אלי נרצח בפיגוע, נחתה אתמול בדרום־אפריקה. היא אמרה ל’ידיעות אחרונות’: “התנהגו אלינו כאילו היינו פושעים. שאלנו שאלות ואמרו לנו לשתוק. אמרתי להם שאני לא יכולה לחלל שבת, אז אמרו לי שיעצרו אותי אם לא אעלה למטוס.

“‘לא אכלתי יותר מ־24 שעות ובפעם הראשונה בחיי חיללתי שבת. בדובאי היו יותר נחמדים. לפחות הסבירו לנו מה קורה ולמה זה קורה”.

בראיין בלומנאו, חברו של כתריאל קיי, אחיו הבכור של אלי, צוטט באתר וואלה: “אני תומך בכללים להצלת חיים ולשמור על בריאות הציבור, אבל טסנו לפני החלטת ראש הממשלה. אפילו לא ידעתי מההחלטה. כיהודי וציוני שתומך בישראל הייתי מצפה מהמנהיגים לשמוע אותנו ולא לזרוק אותנו לטוס בערב שבת. מדינה יהודית לא אמורה לעשות דבר כזה”.

קבינט הקורונה אישר אתמול שורה של הגבלות בעקבות התפרצות זן האומיקרון בישראל וברחבי העולם. בין השאר הוחלט שנמל התעופה בן גוריון ייסגר לכניסת זרים לשבועיים,

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות