“לא יודעים מה היה”: זעקת האב שבנו נפצע בפיגוע סמוך לכותל

ביום ראשון השבוע נפצע בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים אהרון יהודה אימרגרין בן-26 , כשהיה בדרכו לכולל • אביו, תושב רכסים, מתאר בשיחה עם 'חרדים 10' איך הרשויות התעלמו מהמשפחה מרגע הפיגוע: "נשארנו לבד ארבעה ימים. מבחינה אנושית צריך להגיע גורם במשטרה ולא להתעלם"
ישראל יוספי
כ"ב כסלו התשפ"ב / 25.11.2021 22:50

אהרון יהודה אימרגרין, בן ה-26, נשוי כשנה וללא ילדים, נפצע באורח קשה בפיגוע הירי בתחילת השבוע, בעת שעשה את דרכו לכולל ברובע היהודי.

הוא פונה לבית החולים שערי צדק, שם עבר סדרת ניתוחים עד שהצליחו לייצב את מצבו, והוא יצא ב”ה מכלל סכנה.

ביום הפיגוע, כשנודע להוריו ובני משפחתו – המתגוררים ביישוב רכסים שבצפון – על פציעתו הקשה בפיגוע, מיהרו להגיע לבית החולים בתחבורה ציבורית. למרבה הצער,  עד כה הם לא קיבלו מענה הולם מהרשויות.

אבי המשפחה, שמואל, מתאר בשיחה עם ‘חרדים 10′ כיצד נותרו לבדם ליד מיטת בנם, בלי לקבל כל סיוע מאף גורם רשמי.

האב מגולל את שאירע ביום הפיגוע: “אני מאוד טעון. ביום ראשון בבוקר קיבלתי טלפון מבית החולים שהבן שלי הגיע פצוע קשה והוא במצב לא יציב. הוא הגיע כשהוא בסכנת חיים מייידית, והוא קיבל 6 מנות דם, אחרי שאיבד כמות גדולה של דם. הרופאים הכניסו אותו מיד לחדר הניתוח, והצילו את חייו”.

“אם הוא היה מגיע חמש דקות מאוחר יותר, ייתכן והוא כבר לא היה בין החיים. הוא חטף שישה קליעים, מכף רגל ועד ראש – וברוך ה’, תוך שלושה ימים הוא התאושש, וכבר לא מורדם ומונשם”.

לשאלתנו האם יודעים מה אירע בפיגוע, עונה האבא: “אנחנו לא יודעים מה היה שם, הוא לא יכול לדבר משום שעבר ניתוח בלסת והיא מקובעת”.

“אחרי הפיגוע, אף אחד מהמדינה לא יצר איתנו קשר. הגיע מישהו מביטוח לאומי, אמר שיתן לילה ביד שרה והחזר חניה – ולא מעבר לזה. חוץ ממנו, אף אחד לא הגיע ולא יצר קשר. לא מהמשרד לביטחון פנים, לא מהמשטרה – כלום”.

כך היה עד אתמול, אז, מספר האבא ל’חרדים10′, בשעות אחר הצהריים “הגיע לבית החולים שר הרווחה, ולאחר שעה הגיע מנכ”ל ביטוח לאומי שאמר כי יעשה כל מאמץ – וכל מה שצריך הוא יאשר. המנכ”ל הרים כמה שיחות טלפון, וזה הרגיע אותנו”.

אך גם הגיעו, רק אחרי שהאבא התראיין בטלוויזיה וזעק לעזרה.

• מה הם הסבירו, איפה הם היו באותם ימים שזעקתם לעזרה?

“שאלה טובה. כאשר בן אדם מציע את העזרה שלו, אני לא שואל אותו שאלות מהסוג הזה. לא משנה הגיע לא הגיע. עכשיו הוא הגיע ועשה מה שצריך”.

• מה היה חסר לכם שלא קיבלתם מענה?

“אנחנו צריכים להיות בבית החולים תקופה ארוכה, ואחר כך יצטרך שיקום תקופה ארוכה. אמרו לנו ‘ניתן לכם שבוע ביד שרה’, אבל אנחנו גרים בצפון. מה יהיה אחר כך? אנחנו מצפים מהמדינה שתתמוך בנו בקטע הכלכלי, אני ואשתי לא עובדים, בכל מקרה קשה לנו עם הפגיעה החמורה הזו, לפחות מהבחינה הכלכלית נשהיה מסודרים עם מקום לישון ולאכול. הגיע המנכ”ל ביטוח לאומי שהתחייב אתמול למלון לכל אורך התקופה, וזה הרגיע אותנו מאוד.

“אנחנו רוצים לדעת מה קרה שם, המשטרה לא פנתה אלינו בכלל. אנחנו לא יודעים מה היה שם. נשארנו לבד ארבעה ימים, ואין לנו מידע מה היה שם לא מהמשטרה ולא מהשר לביטחון פנים. מבחינה אנושית צריך להגיע גורם במשטרה לבקר את הפצוע, לעדכן אותנו מה היה, ולא להתעלם”.

הוא מסיים את השיחה הכאובה במסר לרשויות שהותירו אותם לבד: “אחרי שחווינו כזה אירוע קשה, הדבר הראשון שצריכים לעשות, במיוחד כאשר מדובר בפיגוע טרור ולא בפציעה באמצע טיול טיפוס על הרים, זה לקחת אחריות ולהעניק תמיכה כלכלית ונפשית – וכמובן, לא להתעלם ולעדכן את המשטרה מה בדיוק קרה בזמן הפציעה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איזו מדינה
    27/11/2021 21:59
    שי
  1. מה קורה שם למעלה?