הכירו: הקצין הסורי המתצפת על רמת הגולן ומסייע לחיזבאללה

הכירו את בשאר אלחסין, קצין בדרגת סרן בצבא הסורי, המפקד על פלוגת התצפיות ופלגת הסיורים בחטיבה 90 • לפי צה"ל, אלחסין מלווה את אנשי חיזבאללה, שעושים שימוש בתוצרי התצפיות
חרדים 10
כ"א כסלו התשפ"ב / 25.11.2021 19:02

דובר צה”ל בערבית אביחי אדרעי, חושף פומבית את מפקד מערך התצפיות בחטיבה 90 של הצבא הסורי. הקצין הוא בשאר אלחסין, בן 30 ותושב עכרמה שבאזור חומס, מכהן כמפקד פלוגת הסיור בחטיבה 90, משמש כחוליה מקשרת עיקרית בין מפקדת הדרום של חיזבאללה לגיס 1 של צבא סוריה ופועל בשיתוף פעולה עם חאג’ האשם, אחראי מפקדת הדרום, ועם בנו, ג’ואד האשם, אחראי גזרת דיוויזיה 7 מטעם מפקדת הדרום.

מתוקף תפקידו בפלוגת התצפיות של הצבא הסורי, עורך בשאר סיורים בעמדות התצפית הנמצאות בסמוך לקו החזית (קו אלפא) שגבול עם ישראל, אזור שבהסכמים לאחר מלחמת יום כיפור ב-1974 הוחלט כי הוא מפורז מנוכחות צבאית סורית.

בנוסף מלווה בשאר פעילי חיזבאללה לפעולות סיור בעמדות התצפית השונות, מתאם את הגעתם למקום ומעת לעת לאחר תקיפות ישראליות במרחב עוזר לתקן ולשפץ עמדות תצפית של חיזבאללה במרחב, ולעיתים אף עמדות איראניות במרחב.

לעיתים קרובות חיזבאללה משתמש בעמדות התצפית של הצבא הסורי על מנת לבצע את פעולות איסוף המודיעין שלו, במסווה סורי.

“בשאר אלחסין וחטיבה 90 אליה הוא משתייך, פועלים בשיתוף פעולה עם ארגון הטרור חיזבאללה ועם איראן, תוך ניצול המצב הקשה בדרום סוריה ושימוש ציני בתושבי המקום”, נכתב בהודעתו של סא”ל אביחי אדרעי.

“כוחות צה”ל עוקבים אחר הנעשה מעברו השני של הגבול ואחרי כל אדם המנסה לפגוע בביטחון מדינת ישראל ואזרחיה. המשטר הסורי אחראי לכל פעילות המבוצעת משטחו נגד מדינת ישראל”.

לילך שובל מציינת בישראל היום כי בכמה מקרים בעבר, דמויות שנחשפו על ידי צה”ל באופן דומה, כמו בהאא אבו אלעטא, חוסלו תקופה מסוימת לאחר מכן. לכן, החשיפה של צה”ל עשויה לשמש כאזהרה כלפי אלחסן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות