מכה כואבת בכיס: זה הסכום שביבי צריך להחזיר למי ש”פינקו” אותו

היועץ מנדלבליט קיבל את עתירת 'התנועה לטוהר המידות' וקבע: על יו"ר האופוזיציה להשיב את הכספים ששימשו אותו למימון הגנתו במשפט • "המענק בגובה 300 אלף הדולרים שקיבל ממיליקובסקי הינו מתנה אסורה"
אריה ריבקינד
כ"א כסלו התשפ"ב / 25.11.2021 10:38

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קבע אמש, כי על יו”ר האופוזיציה בנימין נתניהו להחזיר את המענק בגובה 300 אלף דולרים שקיבל מבן דודו נתן מיליקובסקי ז”ל, כיוון שהיא מהווה “מתנה אסורה”.

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

החלטה דומה קיבל מנדלבליט גם לגבי ההלוואה בסך שני מיליון שקלים שנתניהו קיבל לכאורה מספנסר פרטרידג’ למימון הגנתו.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בכתב התשובה של היועמ”ש הוא למעשה קיבל את עתירת התנועה לטוהר המידות.

“המענק שקיבל נתניהו ממיליקובסקי הינו מתנה אסורה, ועל נתניהו להשיבה”, כתב. “במידה וייקבע שלא מדובר במתנה אסורה, על ועדת ההיתרים לשוב ולדון מחדש בשאלה האם לא מדובר בטובת הנאה, בניגוד להחלטתה מחודש יולי 2020 שהתעלמה מעניין זה”.

בהמשך כתב מנדלבליט: “גם ההלוואה לכאורה שקיבל נתניהו מפרטרידג’ בגובה שני מיליון שקלים מהווה מתנה אסורה, שכן יש בה פוטנציאל ברור להפוך למתנה. יחד עם זאת הציע היועמ”ש מנגנון של השבה מדורגת של ההלוואה”.

בינואר קבע מנדלבליט כי מאות אלפי השקלים שנתניהו קיבל מבן דודו נתן מיליקובסקי הם בגדר מתנה אסורה. מדובר היה בשינוי עמדת היועץ, זאת בעקבות הבדיקה שנערכה בפרשת המניות.

עם זאת, היועץ קבע כי אין מקום לחקירה פלילית בעניין. כמו כן, עלה מתוך תגובת היועץ לעתירה שהוגשה בעניין ביקורת מרומזת על החלטת מבקר המדינה לאשר לנתניהו לקבל הלוואה ממקורבו לצורך מימון הוצאותיו המשפטיות.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות