בנט חסם אב שכול בטוויטר – ומה ש’חטף’ מהגולשים גרם לו להתחרט

מפעיל חשבון הטוויטר של נפתלי בנט, שבשבועות האחרונים חוסם את מבקרי ראש הממשלה, חסם הערב את הרצל חג'א'ג, אב שכול • התוצאה: אלפים, ובהם ח"כים, אישי ציבור, עיתונאים ומובילי דעה - חסמו את בנט • מפעיל החשבון נבהל ושחרר את החסימה • בשיחה מיוחדת עם חרדים 10, מספר חג'א'ג האם נפגע מהחסימה, מדוע הוא כועס על בנט - ומתי יסלח לו
ישראל יוספי
י"ח כסלו התשפ"ב / 21.11.2021 23:56

לאחר הפיגוע הנורא בעיר העתיקה בירושלים: הרצל חג’א’ג, אביה של סגן שיר חג’אג’ הי”ד שנרצחה בפיגוע בטיילת ארמון הנציב בשנת 2017 בגיל 22, נחסם הערב (ראשון) על ידי מפעיל חשבון הטוויטר של נפתלי בנט.

הצוות של בנט, שמתקשה להתמודד עם הביקורת הנוקבת המוטחת בראש הממשלה, פתח כבר לפני יותר משבוע בטרנד חסימות. פעילי הרשת, אריאל אלחרר ויגאל מלכה, אף יצאו בשבוע שעבר בקמפיין של איסוף צילומי מסך שנחסמו על ידי בנט.

אבל הפעם הצוות של בנט עלה שלב וחסם גם את האב השכול, שבמהלך מערכת הבחירות האחרונה, פעל יחד עם רעייתו מירב לטובת גיוס מצביעים למפלגת ימינה, לבקשת בנט.

חאג’ג לא נשאר חייב והעלה ציוץ בחשבון הטוויטר שלו עם הטקסט הבא: ‏”גם אותי חסם ראש ממשלת הטרור נפתלי בנט שידע לבקש שנתמוך בו בבחירות ועכשיו לא מסוגל להתמודד עם הביקורת שלי על הקמת הממשלה שלו עם רע”מ, תומכי המחבלים, עם האמת בפנים. עכשיו הוא יכול להמשיך לחבק את עבאס תומך המחבלים בשקט וללא ביקורת, בלי שנזכיר לו את האמת”.

התוצאה הייתה: אלפי גולשים שהזדעזעו מהחסימה של חאג’ג, פתחו במסע חסימה של החשבון של בנט.

בשיחה עם חרדים 10 אומר חג’א’ג על חסימתו: “העליבות היא שלו, זה שהוא לא מוכן לקבל ביקורת, מכל אזרח, לאו דווקא ממני. במיוחד ממני, שאני תמכתי בו והייתי בקשר איתו ועבדנו בשבילו בהתנדבות בבחירות.

“הוא בא וחוסם ולא מוכן לקבל ביקורת, אחרי שהוא הלך והקים ממשלה עם תומכי מחבלים. במי הם תומכים? באיזה מחבלים הם תומכים? הם תומכים במחבלים שרצחו לנו את הילדים, שרצחו אזרחי ישראל, באלה הם תומכים. והוא הולך ומקים איתם ממשלה.

“עוזב, נוטש אותנו, נוטש את דרך הימין, את ביטחון ישראל הוא הפקיר פה. זה משהו שהוא צריך לענות – למה הוא חוסם את אזרחי ישראל, למה הוא לא מסוגל לקבל ביקורת? עשית משהו? תהיה גבר, לפחות תקבל ביקורת, אפילו שהיא קשה.

נפגעת שהוא חסם אותך דווקא ביום הזה?

“היום היה לי מאוד קשה. החסימה שלו, יחסית לפיגוע זה קשקוש, אפס מאופס הדבר הזה. הפיגוע היום, היה לי מאוד קשה. שמעתי את ההקלטה שהבחור רץ וצועק ‘הצילו הצילו הצילו’ –  ואז שמעו יריות שהוא רוצח אותו. זה קרע לי את הלב, התפוצצתי מבחינת עצבים. זה משהו שהוא בלתי מתקבל, יהודים נרצחים פה בארץ ישראל, אף אחד לא שומר עליהם. יש לנו מדינה והמדינה לא מגנה על האזרחים שלה. זה לא מעניין אותנו, לא יתכן שירצחו אותנו והכל בסדר, כאילו זו מכת טבע”.

מה אתה חושב על בנט בתקופה האחרונה?

“מי שמאבד את הערכים שלו, כנראה מאבד אותם לחלוטין. בנט הוא אדם חכם וחד, הוא עשה את זה במחשבה קרה. הלך, הקים ממשלה עם מנסור עבאס ורע״ם, שהם אחים מוסלמים, שבכל ארצות ערב הם מחוץ לחוק, מוגדרים כארגוני טרור – ופה הוא מקים איתם ממשלה. הם תומכים במחבלים שרוצחים לנו את הילדים ואת היקרים שלנו – ובנט יודע את זה. יש הקלטות, לא אחת ולא שתיים, שהוא מגדיר אותם כתומכי טרור”.

יצא לך לפנות לבנט אחרי שהקים ממשלה?

“אחרי שהקים ממשלה שלחתי לו ווצאפים, הוא כבר לא ענה. הוא עבר צד, הוא כבר לא ענה. אבל לפני שהקים ממשלה, כשנפגש עם עבאס פעם ראשונה, שלחתי לו הודעה: אני מבין שנטשת אותנו. הוא ענה: הרצל, מה פתאום, לא נטשתי אתכם, אני אתקשר אליך, אני אדבר איתך. הוא התקשר מאוחר בלילה, לא שמתי לב ולא עניתי. מאותו זמן לא דברנו”.

יש מחאה ברשת, אותה החל ח״כ בצלאל סמוטריץ שחסם את בנט בעקבות החסימה שלך, וקרא לצטרף אליו. מה אתה חושב על כך?

“הרגע ראיתי את זה, בדיוק התחלתי לכתוב להם: רגשתם אותנו מאוד. באמת זה מרגש מאוד.

“אבל פה אני קצת חלוק על זה. מצד אחד, אם כולם יעזבו אותו, הוא יחיה בללה-לאנד שהכל בסדר וכל דבר שיכתוב בטוויטר ולא יהיו לו תגובת נגד – זה בעיה. מצד שני, מגיע לו שיחרימו אותו כי אחד שלא יודע לשמוע ביקורת לא שווה לתת לו ביקורת.

“הרי עכשיו מה, זה כמו הציפור שיושבת על העץ וסוגרת אוזניים ועיניים ואין נחש. אין ביקורת אין כלום, הכל טוב. ממשלת שינוי החיים הטובים”.

ניסת לדבר איתם לאחר הבחירות, עם שקד או בנט?

“אנחנו החרמנו אותם, לא רוצים להיפגש איתם, אני והפורום שלנו ומירב. אנחנו לא מוכנים, הם הקימו ממשלת טרור. ממשלה עם מחבלים, תומכי מחבלים, שרצחו לנו את הילדים. אני לא יכול לקיים איתם קשרים, אני לא מסוגל. אם היינו רוצים לקיים איתם קשרים, יכולנו לקבל מה שאנחנו רוצים, אם היינו ממשיכים איתם ושותקים שהקימו ממשלה – אבל אנחנו לא מסוגלים, יש כבוד לילדה שלי שנרצחה, יש כבוד. הדם שלה הוא לא מים. אנחנו לא נשתוק, אנחנו נמשיך והוא ישמע אותנו, ונמשיך להשמיע לו ביקורת.

“הביקורת שלי קשה, אני בחיים לא מקלל, בחיים לא משקר, אני אומר את האמת שלי בפנים. הוא כנראה לא נול לו לשמוע את זה. שיחיה בללה-לאנד שלו ואזרחי ישראל ימשיכו להירצח. כל המחבלים מרמים את הראש, כל הוויתורים שעושים להם בממשלה הזאת, הם מרגשים עכשיו שהם מלכים במדינה, מהומות, פרעות בעיסוויה בשועפט, ובכל מקום. עכו, לוד, בנגב, הכל עולה”.

אם תקבל שיחה מבנט, אתה חושב שתקבל התנצלות ממנו?

“אני אהיה מוכן לקבל התנצלות על זה שהוא הקים ממשלת טרור – ויפרק את הממשלה הזאת. על החסימה התנצל לא התנצל,  לא צריך התנצלות ממנו. אני מחרים אותו. אני מוכן ללחוץ לו את היד אם יגיד טעיתי, עשיתי טעות, הקמתי ממשלה עם מישהו שתומך ברצח של יהודים וישראלים. מכה על חטא. אני רוצה לשנות, אני משנה עכשיו. על דבר כזה אני אהיה מוכן לסלוח לו, כי מעשה כזה יציל יהודים. זה שחסם אותי לא חסם אותי, לא מעניין אותי”.

בעקבות החסימה כתבה רעייתו מירב חג’א’ג: “בכל פעם שחשבתי שזהו, הגיעו לתחתית. גיליתי שיש נמוך מזה”.

כאמור,  בעקבות מחאת רשת, ח״כ בצלאל סמוטריץ חסם את בנט – וכתב בחשבון הטוויטר: “‏בנט חוסם ביקורת של הורים שכולים. ‏זו התשובה שלי.
‏מוזמנים להצטרף”.

אליו הצטרפו ח״כ אריאל בוסו מש”ס, ח״כ קטי שטרית, יואב קיש, אופיר כץ ועוד מהליכוד, עמיחי שיקלי מימינה ועוד ח”כים, אישי ציבור, עיתונאים ומובילי דעה.

בעקבות המחאה שצברה תאוצה, צוות הדיגיטל של בנט הסיר את החסימה של  הרצל חג’אג’ בטוויטר – וכתב: “החסימה בוצעה בתום לב ובטעות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות