נבחן סגר מלא באוסטריה, בריטניה שוב עם 50 אלף נדבקים ליום

באוסטריה נשברים שיאי תחלואה זה היום השישי ברציפות - עם יותר 15,100 נדבקים ביממה • גם בהולנד, הונגריה ואיטליה נשברים שיאי תחלואה • בסלובקיה שוקלים להטיל סגר על מי שאינם מחוסנים ובגרמניה עוד ועוד שוקי חג מולד מתבטלים ומודיעים: גם השנה לא ייפתחו למבקרים
חרדים 10
י"ד כסלו התשפ"ב / 18.11.2021 19:34

עלייה בתחלואה באירופה: בעוד ישראל חוזרת לעצמה אחרי שקיעת ה’גל הרביעי’, במהלכו נפטרו 1,800 ישראלים, אירופה מתמודדת בימים אלה עם גל תחלואה גואה ובתי חולים מלאים.

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

לפי דיווח של בן יניב ב’כאן חדשות’, ארבעה ימים אל תוך ניסוי ‘סגר הלא מחוסנים’ באוסטריה, ועם שבירת שיאי תחלואה זה היום השישי ברציפות – עם יותר 15,100 נדבקים ביממה האחרונה – מומחי הבריאות של הממשלה ממליצים להרחיב את הסגר גם לאוכלוסיה המחוסנת.

מומחי הבריאות סבורים שהגבלות על לא מחוסנים בלבד אינן מספיקות כדי לבלום את גל התחלואה והעומס על בתי החולים במדינה.

בעיר זלצבורג, העיר השנייה בגודלה באוסטריה, כבר מתכוונים להכריז על סגר כללי למחוסנים ולא מחוסנים ובוחנים את סגירת מערכת החינוך.

בסלובקיה השכנה – מדינה עם 5.5 מיליון בני אדם, וממוצע יומי של נדבקים העומד על 8,000 ביממה –  הכריז היום ראש הממשלה בהודעה מיוחדת בטלוויזיה, כי על המדינה להטיל סגר על מי שאינם מחוסנים. הממשלה הסולבקית הודיעה כי הלא מחוסנים יוכלו לצאת מבתיהם רק לצורך קניות חיוניות או מקרי חירום בריאותיים.

מחוסנים יוכלו להמשיך וללכת לאירועים המוניים, חנויות שאינן חיוניות ולמקום עבודתם ללא חובת בדיקה.

בבריטניה דיווח משרד הבריאות הבריטי על 46,807 נדבקים חדשים ביממה האחרונה – שיא של חודש ימים, שברובו התייצבה התחלואה על 30-35 אלף נדבקים ביום.

בממשלה הבריטית אין דיון על החזרת ההגבלות, זאת למרות הצפי לגל תחלואה בחגי סוף השנה האזרחית וחזרה ללימודים בתחילת ינואר.

ראש הממשלה ג’ונסון ושריו דוחפים את בני ה-40 ומעלה לקבל מנת חיסון שלישית ומנה שניה לבני 16-17.

בהונגריה זינקה התחלואה בשבועות האחרונים והיום רשמה המדינה את מספר הנדבקים הגבוה ביותר מאז חודש מארס – 10,700. ראש הממשלה הורה על חובת חיסון צוותי הרפואה במנת דחף. בנוסף תשוב גם חובת עטיית המסכה במקומות סגורים.

בהולנד מדווחים כלי התקשורת על שיא תחלואה יומי, כאשר ביממה החולפת נרשמו 23,680 מקרים מאומתים לנגיף. מדובר ביום שלישי ברציפות שבמדינה נרשמו יותר מ-20 אלף מקרים.

בגרמניה השכנה עוד ועוד שוקי חג מולד מתבטלים בברלין הבירה – ומודיעים כי גם השנה לא ייפתחו למבקרים. רוב השווקים היו אמורים להיפתח בשבוע הבא, אך לא יצליחו לעמוד כלכלית בהנחיות החדשות שמוציא הסנאט הגרמני – ריחוק גדול יותר בין ביתנים בשוק, כניסה למחלימים ומחוסנים בלבד פלוס בדיקה שלילית, הגברת אבטחה ועוד.

באיטליה נרשם אתמול, לראשונה זה שבעה חודשים, מספר דו ספרתי של נדבקים ביממה – 10,640. מדובר במספר הנדבקים הגדול ביותר מאז מחצית חודש מאי, אז נרשמו במדינה מעט יותר מעשרת אלפים נדבקים.

עיקר התחלואה מתרכז במחוז אלטו-אדיג’ה ודרום-טירול הגובלים באוסטריה. רוב המחוזות באיטליה מוגדרים צהובים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות