ליכוד: ביבי מודר מפגישות מדיניות • לפיד תירץ: לא רוצים להיפגש איתו

ח"כי סיעת הליכוד פנו למשרד החוץ וטענו: בניגוד לנוהל - ראש האופוזיציה מודר מפגישות מדיניות • לשכת שר החוץ: המשלחות כלל לא הביעו עניין לפגישה איתו • יואב קיש: "שקרנים. בניגוד לנאמר ידוע לי שהם פעלו למדר פגישות עם יו"ר האופוזיציה"
חרדים 10
י"ג כסלו התשפ"ב / 17.11.2021 16:41

​​​​​​חברי סיעת הליכוד שיגרו היום (רביעי) מכתב למנכ”ל משרד החוץ, אלון אושפיז, בו טענו כי ראש המפלגה בנימין נתניהו מודר מפגישות מדיניות. כך דווח ב’מעריב’.

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?   

במכתב, שהועבר בהעתק גם לשר החוץ יאיר לפיד ולמבקר המדינה מתניהו אנגלמן – נכתב: “מאז הוקמה ממשלת ישראל ה-36, פועל משרד החוץ בניגוד לנוהג המקובל מזה עשרות שנים ונמנע מלתאם פגישות בין חברי הסנאט ובית הנבחרים האמריקאי המבקרים בישראל לבין יו”ר האופוזיציה. החשיבות בקיום פגישות אלה לשם חיזוק מעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל – ברורה”.

בליכוד הציגו דוגמה: “באחרונה ביקרה בישראל משלחת בהובלת הסנאטור כריס קונס ומנהיג הרוב בבית הנבחרים סטנלי הוייר, אך משרד החוץ לא תיאם פגישה בינם לבין יו”ר האופוזיציה”.

עוד נאמר במכתב: “אנו רוצים לקוות כי מדובר באי-הבנה בלבד, ולא בשינוי מדיניות מסיבות פוליטיות. לאור האמור, אנו, חברי וחברות הכנסת החתומים מטה, מבקשים ממך להשיב את הנוהג המקובל מזה שנים רבות, וליתן הנחיה ברורה למשרד החוץ לתאם פגישות בין יו”ר האופוזיציה לבין חברי הסנאט ובית הנבחרים האמריקאי המבקרים בישראל.

“כמו כן, אנו מבקשים למנות איש קשר קבוע במשרד החוץ אשר יעמוד בקשר עם לשכת יו”ר האופוזיציה לשם תיאום הפגישות כאמור. אנו מקווים כי טובת מדינת ישראל וחיזוק מעמדה הבינלאומי יעמדו לנגד עיניך וכי אכן תורה על השבת הנוהג ארוך השנים, כמפורט במכתב זה”.

מלשכת שר החוץ יאיר לפיד נמסר בתגובה: “מדובר כמובן בנוהל רב שנים שאכן יו”ר האופוזיציה רשאי להיפגש עם משלחות מדיניות שמגיעות ארצה. כך היה גם בזמן כהונתו של לפיד כיו”ר אופוזיציה. לצערנו לאחר שבדקנו שוב, המשלחות כלל לא הביעו עניין לפגישה עם יו”ר האופוזיציה נתניהו ולכן גם לא נדרשנו לתאם פגישה שכזו. ככל שיגיעו בקשות בוודאי שנטפל בהן לפי הפרוטוקול ולפי כללי הממשל התקין”.

מהליכוד נמסר: “ראש הממשלה לשעבר נתניהו מקיים שיחות ופגישות מדיניות בשגרה, שלא באמצעות משרד החוץ, מפני שהוא מתנגד למדיניות ״אין הפתעות״ המסוכנת שמוביל יאיר לפיד ולהתחייבות של בנט לממשל האמריקני שלא לבקר פומבית את הסכם הגרעין המסוכן עם איראן.

“נתניהו פעל אחרת כשביטא את התנגדותה של ישראל בקול רם וברור, בתוך פגישות מדיניות ומחוצה להן, וכך ימשיך לנהוג למען ביטחון ישראל והבטחת עתידה”.

ח”כ יואב קיש הגיב על תגובת משרד החוץ: “שקרנים. בניגוד לנאמר ידוע לי שהם פעלו למדר פגישות עם יו”ר האופוזיציה. שנים רבות הפגישות האלו נקבעו כנוהג וללא בקשה מראש. נוהג זה מופר ולפי לפיד ברור שיש כוונה פוליטית. לפיד מוביל מדיניות ללא ממלכתיות. מדיניות החוץ משועבדת בשביל הפוליטיקה של לפיד. לפיד חלש וקטן ופוגע בתפקידו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות