מאיר שטרית ויתר על המינוי בוועדה לאיתור היועמ”ש • השר סער: צר לי

המינוי של השר לשעבר, שאושר בשבוע שעבר בממשלה, ספג ביקורת חריפה מצד שרים וגורמים נוספים • סער: "צר לי על עוגמת הנפש שנגרמה לו בשל היענותו לפנייתי"
חרדים 10
י"א כסלו התשפ"ב / 15.11.2021 09:23

השר לשעבר מאיר שטרית הודיע לשר המשפטים גדעון סער כי החליט לוותר על המינוי שקיבל בוועדה לאיתור יועץ משפטי לממשלה – לאחר ביקורת קשה שספג המינוי.

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

“מבקש להודות לך ולממשלה על ההחלטה למנות אותי לחבר בוועדה המקצועית-ציבורית לבחינת המועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה”, כתב שטרית לסער. “תפקיד היועץ המשפטי לממשלה הוא תפקיד מפתח במערכת הממשל בישראל. על כן, שמחתי להיעתר לפנייתך לתרום מהידע ומהניסיון שלי, כשר משפטים לשעבר בפרטי ומתפקידי שר רבים נוספים בהם כיהנתי בכלל.

“המתקפות הפרועות עליי וגם עליך שלא פסקו גם אחרי החלטת הממשלה העלו אצלי הרהורים נוגים וצער”, הוסיף שטרית על הביקורת הרבה שנשמעה על מינויו. “חוששני כי באווירה שנוצרה ללא שום הצדקה, יפגע תהליך המינוי. אני מעוניין כי יבחר האדם המתאים ביותר לתפקיד חשוב במעלה זה”.

הוא הוסיף: “דמי אינו הפקר. אני בז לכל המתחסדים והמתחסדות שבלי לבדוק לגופו של עניין התנפלו בעיוורון, כמוצאי שלל רב על נושא שנדוש כבר ונדון לפני כ-8 שנים, שכולו שקר ועלילת שווא”.

השר סער מסר בתגובה: “אני מכבד את החלטתו של השר לשעבר מאיר שטרית. צר לי על עוגמת הנפש שנגרמה לו בשל היענותו לפנייתי”.

בשבוע שעבר אישרה הממשלה את מינויו של שטרית, אך שרי מפלגת העבודה והשרים תמר זנדברג וניצן הורוביץ ממרצ הצביעו נגד ההחלטה.

זנדברג אמרה בדיון: “יש בעיה של טוהר מידות בהיבט הציבורי עם המינוי של שטרית”.

השרה מרב מיכאלי הסבירה את ההחלטה להצביע נגד מינוי מאיר שטרית: “החברים בוועדת האיתור לתפקיד המשרה הכול כך חשובה של היועמ”ש צריכים להיות אנשים ללא רבב. זה לא המקרה כאן, לכן שרי העבודה הצביעו נגד”.

כזכור, השר לשעבר, שהתמודד על נשיאות המדינה, שילם דמי שתיקה לעוזרת הבית שלו, בגלל טענות על הטרדה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות