אחרי 82 שנה יחד: נפטרו בני 101 ו-99 בהפרש יומיים. מה היה סודם?

לפני כשבועיים נפטר הרב שלמה עדני זצ"ל, בגיל 101. לאחר יומיים נפטרה רעייתו שרה ע"ה, בת ה-99 • בני הזוג זכו למשהו נדיר ביותר: לחיות זה לצד זו 82 שנה - שיא שאולי עוד יופיע בספר השיאים של גינס • מהו סוד ההצלחה של חיי נשואים כה ארוכים? כלתם, מרים עדני, מספרת לחרדים 10
ישראל יוספי
כ"ז חשון התשפ"ב / 01.11.2021 22:43

בחייהם ובמותם לא נפרדו:  לפני כשבועיים נפטר רבי  שלמה עדני זצ”ל, בגיל 101. לאחר יומיים נפטרה רעייתו שרה ע”ה, בת ה-99.

פיקוד העורף בתרגיל גדול: אתם מוכנים לשעת חירום? כך תעשו זאת

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

שרה ורבי  שלמה, עלו מתימן ונולדו להם שבעה ילדים. הם התגוררו  ברחוב הרב שאולזון בשכונת הר נוף בירושלים,.

פרשה ריחפה מעל ראשם, ולא הרפתה עד מותם: לאחר שעלו לארץ עם קום המדינה, יחד עם בתם בת השנה וחצי, נולד ממש לאחר מכן בנם בבית החולים. השניים נחטפו ונעלמו ולא ידוע מה עלה בגורלם.

דבר מרגש שנשאר עד יום מותם היא הכתובה מתימן, התלויה על הקיר בחדרם. לפי בני המשפחה, הם זכו למשהו נדיר ביותר: לחיות זה לצד זו 82 שנה – שיא שאולי עוד יופיע בספר השיאים של גינס, במידה ובני המשפחה יציגו תעודות רשמיות ומוסמכות.

מהו סוד ההצלחה של חיי נשואים כל כך ארוכים, ופרידה מהעולם בהפרש של יומיים?

כלתם מרים עדני, מספרת בשיחה עם חרדים 10 על הזוג המופלא הזה: “רבים חושבים שזה משהו ששייך לדור הקודם, אבל ממש לא. לכל זוג שמתחתן יש ציפיות, מכנה משותף, תקשורת הדדית, שהם מצאו ביניהם ובעקבות זה החליטו לבנות חיים משותפים. רבים מן הזוגות מגלים לאחר הנישואין שמשהו בחייהם השתנה.

״לזוג רבי שלמה זצ”ל ורעייתו שרה עדני, היו מטרות ויעדים משותפים. הם נפטרו בין שבת ׳לך לך׳ לשבת ׳וירא׳ ובין ‘וירא’ ל׳חיי שרה׳.

״הקריאה של הקב״ה לאברהם אבינו לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך”, אומרת מרים, “היתה התגלמות של חיי הזוג עדני. הם הלכו בארץ לא זרועה ולמרות כל הנסיונות, ונסיון העקידה באובדנם של שני ילדיהם, שריפת הספרים ושריפת חנות שהיתה מקור פרנסתם, למרות הכל, הם המשיכו ללכת קדימה, הם היו בתנועת ‘לך לך’ מתמדת לעבר המטרה, שהיא לבנות חיי משפחה טהורים בארץ הקודש, ולחנך את ילדיהם לתורה ומצוות, למרות כל הקשיים והאתגרים הקשים שעמדו להם בדרך.

“חטיפת הילדים היתה רקצד  אחד של המפגש עם החיים בארץ. בני עוולה ניסו לגזוז להם את הפיאות ולהחליף להם את הלבוש, השם והשפה. המאבקים על חינוך הילדים לתורה ומצוות היתה מלחמת קיום יום-יומית ומשאת חייהם.

״החיים שלהם היו רצופים התמודדויות וקשיים, אבל התורה והרצון לראות את ילדיהם גדלים ומתחנכים לאורה, העניקה להם את הכח לחיות.

״בדור של פער דורות ותרבויות, בתוך כל הטשטוש והבלבול הכה גדול, לא היו להם התלבטויות, לא היו להם תסכולים, הדרך היתה ברורה להם והתפקידים היו מוגדרים. בתוך כל הכאוס הזה של בלבול וטשטוש הגבולות שיש היום, שאנשים לא יודעים איפה הגבול ומתי בכלל לשים גבולות, הם ידעו לנתב, לא ליפול ולא להיכנע למודרניציה שאיימה להחריב ולהרוס את חינוך ילדיהם. בגאות יחידה הם המשיכו לשמר את המסורת היקרה, מסורת יהודי תימן בחן עתיק יומין, השמור להם ובהצלחה רבה, ראו פירות בעמלם.

״הם מעולם לא שכחו את המטרה, הם לא שקעו באמצעים ולא הפכו את האמצעים למטרה, כפי שקורה לרבים מאיתנו, שמרוב השקיעה באמצעים להשגת המטרה , מאבדים את הדרך, והמסע הופך להיות מפרך עד כדי שבירת הכלים. שום דבר לא בלבל אותם, שום דבר לא הרתיע אותם, שום דבר לא שבר אותם. דילגו על כל משבר ומכשול בתעצומות נפש והמשיכו הלאה.

״לא לחינם אמרו כולם במותה של רעייתו – חמותי היקרה, שכאשר עלה הרב שלמה השמיימה, שאלו אותו המלאכים: ׳איה שרה אשתך׳? והתשובה היתה: ׳הנה באהל׳ היא כבר מגיעה.

“ואכן יומיים לאחר מכן היא עלתה השמיימה. לאחר שנפטרו בשיבה טובה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מרגש ברמות!!!!
    05/11/2021 09:57
    ר
  1. וואו

  2. מכירים מקרוב
    08/11/2021 06:53
    ש
  3. סבא וסבתא של הדודים אצלינו