בג”ץ דחה עתירה על הרכב הוועדות • לוין: עוד שיא של חרפה וציניות

שלושה חודשים אחרי שח"כים מהליכוד ומש"ס עתרו נגד החלוקה בוועדות הכנסת, דחה בג"ץ את העתירה יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה: "עכשיו, כשתמו ההצבעות בוועדת הכספים, בציניות שאין כדוגמתה, הם נזכרו לתת פסק דין"
אריה ריבקינד
י"ט חשון התשפ"ב / 25.10.2021 16:09

בג”ץ דחה היום (שני) את עתירת שישה חברי כנסת מהליכוד ומש”ס שטענו ל”חלוקה לא שוויונית” בוועדות הכנסת – וקבע כי לאחר השינויים שנעשו בהרכב הוועדות מאז הגשת העתירה – הקשיים שנותרו אינם מצדיקים התערבות שיפוטית.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

העתירה הוגשה בחודש יולי נגד סיעות הקואליציה ויו”ר הכנסת מיקי לוי.

העותרים טענו, כי לפי יחסי הכוחות בכנסת, ההחלטה של הקואליציה הובילה למצב שבו סיעות הקואליציה נהנות מרוב ניכר בוועדות המרכזיות – רוב של שלושה בוועדת הכנסת ורוב של שניים בוועדת הכספים, בוועדת חוקה, חוק ומשפט ובוועדת העבודה והרווחה.

בהודעה מטעם בג”ץ נכתב: “בית המשפט עמד על השינויים שנעשו בהרכב הוועדות מאז הגשת העתירה ואשר נועדו להגדיל את ייצוג האופוזיציה בוועדות וציין כי לנוכח הרף הגבוה להתערבות בהחלטות בעניינים פנים-פרלמנטריים – הקשיים שנותרו ביחס להרכב הוועדות, אינם מצדיקים התערבות שיפוטית”.

יו”ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח”כ יריב לוין, אמר בתגובה על פסיקת בג”ץ:

“שופטי בג”ץ שוב נטלו לעצמם סמכות לדון בעבודת הכנסת, ונתנו בחוסר סמכות פסיקה חסרת ערך. הפעם, הם גם שברו שיא נוסף של חרפה ושל ציניות.

כאשר מפלגות השמאל עתרו להחלפת יו”ר הכנסת אדלשטיין, שופטי בג”ץ קבעו שהעניין דחוף ונתנו פסיקה בתוך שבוע מהגשת העתירה. אבל כשזכויות הימין נרמסות – יש להם את כל הזמן שבעולם. במשך כמעט שלושה חודשים (!) הם נמנעו מלתת פסק דין, כדי לאפשר לקואליציית השמאל להעביר את התקציב בוועדות באמצעות רוב מוגדל ואנטי דמוקרטי.

“עכשיו, כשתמו ההצבעות בוועדת הכספים, בציניות שאין כדוגמתה, הם נזכרו לתת פסק דין, והכשירו את המהלך האנטי דמוקרטי ואת רמיסת כל כללי הייצוג בכנסת.

“עמדתי היתה ונשארה – לבג”ץ המוטה פוליטית אין ולא יכולה להיות סמכות להתערב בעבודת הכנסת. אמשיך להיאבק לשינוי יסודי במערכת המשפט כדי להפוך אותה להוגנת ולשיוויונית, וכדי להבטיח ששופטים יעסקו בענייני משפט ולא בפוליטיקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות