בחירות במועצה אזורית נחל שורק: מי יקבל תמיכת התושבים החרדים?

מחר יצעדו תושבי היישובים במועצה האזורית נחל שורק אל הקלפי, כדי לבחור ראש מועצה חדש • רבים מהתושבים החרדים מעוניינים בבחירה של המועמד גיל גבעתי, אבל נטיית הלב של ראשי 'דגל' היא לצדד במועמד שי רייכנר • האם זה בגלל אינטרסים שנסגרו מתחת לשולחן? כולם מכחישים
י"ט חשון התשפ"ב / 25.10.2021 14:07

מחר יצעדו תושבי היישובים במועצה האזורית נחל שורק אל הקלפי, כדי לבחור ראש מועצה חדש.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

אם תהיתם מדוע מתקיימות בחירות שנתיים לפני מועד הבחירות המוניציפאליות, הרי שזו הסיבה: אלי אזקוזידו, ראש המועצה הקודם, ומי שכיהן בתפקיד 22 שנים, פרש באמצע הקדנציה לטובת ג’וב נחשק כמנכ”ל ‘רשות העתיקות’.

תאריך הבחירות נקבע על ידי שרת הפנים איילת שקד ל-26 באוקטובר – כלומר מחר.

המתמודדים הם רמי ברדוגו – תושב גני טל; דוד אביכזר – תושב יד בנימין; עוזיאל בריח – תושב יד בנימין; שי רייכנר – תושב יד בנימין; וגיל גבעתי – תושב בני ראם. גבעתי, אגב, הוא חבר מועצה היחיד מבין החמישה. שנים מבין המועמדים אף מתפללים באותו בית כנסת ביד בנימין.

שני המועמדים המובילים לתפקיד הם גיל גבעתי ושי אייכנר איש הבית היהודי.

האם נגיע לסיבוב שני?

אם אף מועמד לא יזכה בלפחות 40% מקולות הבוחרים – ורבים מהתושבים סבורים שכך יהיה – הרי שסיבוב שני יתקיים, ככל הנראה, בין רייכנר לגבעתי.

אם רייכנר יהיה זה שיתייצב מול גבעתי בסיבוב הזה, יהיה מרתק וצמוד. אם הוא ימצא עצמו מול אחד משלושת המועמדים האחרים, סביר להניח שיצליח לשכנע את גבעתי לתמוך בו, אולי בעד הצעת תפקיד סגן בשכר (אפשרי במועצה בת 10 אלף תושבים, יש קצת פחות בנחל שורק, אבל לא משמעותי, כך שיתכן שיצליח).

מה שמעניין את התושבים החרדים המתגוררים ביישובי המועצה, רובם מצביעי ‘דגל התורה’, הוא במי תתמוך המפלגה.

בשבועות האחרונים ביקר יו”ר ‘דגל’ ח”כ משה גפני (בינתיים) בבית חלקיה ושוחח עם התושבים. לכאורה, רבים מהם מעוניינים בגיל גבעתי, אולם באופן רשמי ב’דגל’ טרם התקבלה החלטה (די תמוה על רקע העובדה שהבחירות כבר מחר) אבל נטיית הלב שם היא לצדד ברייכנר (היותו איש הבית היהודי מפריעה קצת פחות כנראה).

מדוע? לכאורה, על רקע סקר שנערך ולפיו לרייכנר יש יותר סיכויים.

“מצחיק לצטט סקר כזה, שהרי הכול יודעים שאם ‘דגל’ תומכת רשמית בגיל גבעתי – הכול מתהפך”, אומר לי תושב אחד המושבים, איש ‘דגל’, שכועס על המערכת לפחות בשל התמיכה ברייכנר.

“הכל אינטרסים”, הוא אומר. אבל לך תוכיח.

אז נכון שמשרדי הכשרות של הרב יוסף אפרתי שוכנים במושב יד בנימין. יכול להיות שראש המועצה הקודם גם כיבד אותם. השאלה היא, האם הבטיח להם הבטחה עתידית כלשהי?

כל הצדדים מכחישים, ומן הראוי להאמין להכחשות.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רק עוזיאל בריח !
    26/10/2021 21:43
    דוד
  1. האיש המתאים, עם הרגישות המתאימה לכל תושב, מגזר ותפיסה

  2. בעזרתו יתברך- רמי ברדוגו!!!
    26/10/2021 22:22
    אני
  3. מקצוען מספר 1!