הגביר שאל את ראש הישיבה: לתת ליותר אברכים או סכום גדול למעט?

מסעו ההיסטורי של הגר"ד לנדו בארה"ב: היום צפוי אחד מרגעי השיא במסע - שיחה ושיעור בישיבת לייקווד, לאחר קבלת פנים המונית בהשתתפות אלפים
יוסף גרינבוים
י"ט חשון התשפ"ב / 25.10.2021 13:36

הגר”ד לנדו, ראש ישיבת סלבודקא, המריא במוצ”ש למסע היסטורי  בארה”ב – אותו יזם הנגיד ר’ שמעון גליק.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

במטוס נפגש עם בן האדמו”ר מבעלזא ושוחח עימו ממושכות.

לאחר ‘שחרית’ בבית האכסניה במונסי, בהשתתפות רבים מתושבי המקום, עברו הנוכחים לברכת שלום עליכם, ובשעה 11 התקיימה אסיפת נגידים בבית האכסניה – במהלכה נשא ראש הישיבה דברים:

“צריכים לדעת מה הוא ערך התורה. לימוד התורה על ידי לומדי התורה זהו קיום יסוד עם ישראל, וכל בניך לימודי ב’, בעיקר בדורנו, בין בארץ ישראל ובין בחו”ל, אם ענין לימוד התורה נחלש – הכל נחלש, צריכים להרבות עוד ועוד לומדי תורה.

“הכל בזכות לומדי התורה, אתם דואגים לעתיד ילדיכם. דעו לכם כי ערך התורה שיישאר לדורות הבאים בטהרתו ובצביונו, זה הוא רק על ידי ריבוי לומדי תורה וריבוי הכוללים. צריכים לומר זאת בקול ובבהירות: לימוד התורה זה הוא יסוד גדול וזכות גדולה, ולהחזיק לומדי תורה ולהרבות עוד ועוד כוללים, זהו משמרת התורה בעם ישראל, זהו האידישקייט של עם ישראל.

“דעו לכם מי שעושה – עושה לעצמו, למען ילדיו, למען המשכת הדורות ולהינצל מכל הסכנות, ילדים שרואים בבית מה הוא ערך של תורה גדלים כך.

“אשריכם פותחי הלבבות למען התורה כסדר, זכרו כי הכל בזכות לומדי התורה. באתי לעורר על דברים המחוזקים אצלכם כבר, אשרי מי שמטה כתף לבנין עולם התורה, כך לימדונו רבותינו וכך צריך להמשיך, יזכו כל התומכים באונם ובהונם לכל טוב והצלחה במעשי ידיהם ונחת בכל אשר יפנו”.

לאחר מכן ניגש אחד הנדיבים וסיפר כי הגראי”ל זצ”ל אמר לו שראוי להרבות לתת ליותר אברכים, מאשר סכום גדול למעט אברכים – ושאל האם הדברים תקפים גם עתה שהתרבו הוצאות המחיה על ידי הגזרות המתחדשות חדשים לבקרים.

ראש הישיבה השיב כי דברי הגראי”ל נכונים לשעתם ונכונים כעת.

אחר כך ניגש נדיב אחר והסתפק האם ימשיך להחזיק מעט אברכים בסכום גדול כאשר היתה באמנה אתו – או שלאור דבריו ירבה אברכים בסכום מועט מכך. לשאלת ראש הישיבה  ענה כי הרגשתו להמשיך כהרגלו, ונענה כי ינהג כהרגשתו.

לאחר מכן מסר ראש הישיבה שיעור בישיבת היכל התורה-דיק במסכת יבמות. בערב התקיימה קבלת קהל לעצה ולברכה.

אחד מרגעי השיא של המסע צפוי היום (שני) בליקווד, שם צפויה להתקיים קבלת פנים בהשתתפות אלפים מתושבי העיר וראשי הישיבה, ואחר כך צפוי הגר”ד למסור שיעור ושיחה במקום.

בימים הקרובים צפוי המשך מסע החיזוק בפילדלפיה, פראקויי, פלטבוש, בורו-פארק ועוד, וצפויים שיעורים בישיבות רבות, אסיפות לאנשי חינוך מרחבי ארה”ב, ואסיפות לנגידי עם. מידי ערב ואחרי שחרית צפויה קבלת קהל בבית האכסניה במונסי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות