המבוכה נחשפת: גנץ בכלל לא עדכן את בנט ולפיד בהחלטה הדרמטית

כאשר השרים הורוביץ ומיכאלי דרשו מבנט להפסיק להיות מופתעים בהחלטות שנויות במחלוקת, גילה בנט לשרים הזועמים:: גנץ לא עדכן גם אותי בהחלטה הרגישה מבחינה פוליטית ומדינית • ח"כ כ"ץ: "נחשפת מציאות ברורה: בנט הוא לא באמת רה״מ גם לדעת שותפיו לממשלה"
חרדים 10
י"ט חשון התשפ"ב / 25.10.2021 11:58

אחרי שורת גינויים שספגה ישראל  בעקבות כרזת שר הביטחון בני גנץ על שישה ארגונים פלסטיניים כ’ארגוני טרור’ – הבוקר (שני) דיווח מיכאל שמש ברשת ב’, כי שר החוץ יאיר לפיד לא עודכן מראש על ידי גנץ בנוגע להחלטה.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

בשל הרגישות המדינית והפוליטית של הנושא, לא ברור מדוע גנץ בחר להעביר את ההחלטה ללא תיאום מלא מול שר החוץ.

גם נפתלי בנט מודר מההחלטה – ואתמול מתח על כך  ביקורת בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה.

כמה מהשרים הבכירים תקפו את גנץ על שלא עדכן אותם. כך, למשל, השרים הורוביץ ומיכאלי דרשו מבנט להפסיק להיות מופתעים בהחלטות שנויות במחלוקת.

אלא שבנט השיב בתגובה לזעם של השרים כי גנץ לא עדכן גם אותו.

למרות שלא עדכן אותם, מיהר גנץ לתאם עם בנט ולפיד תגובה משותפת שפורסמה בתקשורת הישראלית והזרה מיד עם פרסום ההחלטה. למרות חוסר המעורבות של בנט ולפיד, בתדרוכים שפורסמו בשבת נטען בתוקף שהאמריקנים עודכנו בנוגע לכוונה להכריז על הארגונים הפלסטינים ‘ארגוני טרור’.

שר הביטחון גנץ לא נכח בישיבה בה תקפו אותו בכירי הקואליציה מאחר שיצא לביקור עבודה בחו”ל.

מלשכתו לא נמסרה תגובה עד כה לביקורת שנמתחה על ההחלטה.

מלשכת לפיד נמסר לרשת ב’: “מכיוון שמדובר בעניין מדיני-ביטחוני רגיש, אנחנו לא מגיבים בנושא מעבר למה שפורסם. שר הביטחון ושר החוץ עובדים בשיתוף פעולה מלא”.

ח”כ ישראל כ”ץ הגיב: “רה״מ בנט טוען שלא עודכן מראש בהחלטת שר הבטחון להכריז על 6 ארגונים פלשתינים כארגוני טרור. ההחלטה עצמה חיונית ונכונה בעיני, אבל חושפת מציאות ברורה: בנט הוא לא באמת רה״מ גם לדעת שותפיו לממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות