האנטי דתית פרשה: המחליף יבדוק מחדש את פרשת ההפרדה במעיינות

ההחלטה האחרונה של המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, שפרשה מתפקידה הייתה: לרשות הטבע והגנים אין סמכות לקיים רחצה בהפרדה בשמורות הטבע • השבוע הודיע היועמ"ש: הסוגיה תונח מחדש לפתחו של המשנה החדש, עו"ד גיל לימון • בצלמו: בטוחים יאשר את כבשת הרש
אריה ריבקינד
י"ט חשון התשפ"ב / 25.10.2021 10:55

שנה אחרי החלטתה של המשנה ליועמ”ש לשעבר, עו”ד דינה זילבר, שנודעה בהחלטות אנטי-דתיות, נגד איסור רחצה בהפרדה במעיינות, ובעקבות דרישת ‘רשות הטבע והגנים’ וארגון ‘בצלמו’ – הודיע השבוע היועמ”ש שהסוגיה תונח מחדש לפתחו של המשנה ליועמ”ש החדש, עו”ד גיל לימון.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

כפי שדווח בחרדים 10, המשנה ליועמ”ש לשעבר קבעה בהחלטה האחרונה שקיבלה בטרם פרישתה, כי החלטת רשות הטבע והגנים לאפשר רחצה נפרדת לגברים ולנשים בשמורות הטבע ‘עינות צוקים’ – התקבלה ללא סמכות.

בחוות הדעת שהנפיקה, המשתרעת על פני 14 עמודים, קבעה זילבר כי הפגיעה בשוויון הכרוכה בהנהגת שעות רחצה נפרדות לשני המינים “מחייבת הסמכה מפורשת בחקיקה ראשית, ואינה יכול להישען על סמכויות כלליות של רשות הטבע והגנים”. לאור כך, קידום הפיילוט של הרשות “מצריך מקור הסמכה מפורש בחקיקה”.

בעקבות כך, הודיעה  רשות הטבע והגנים כבר בקיץ למשרד המשפטים, כי יש בכוונתה  לקדם חקיקה להפרדה ברחצה. המכתב של הרשות יצא בעקבות החלטת משרד המשפטים להשהות את הפיילוט ולאחר שמטעם היועמ”ש הובהר כי לרשות אין סמכות לפעול ולאשר הפרדה ברחצה באתרי הטבע.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו, לחרדים 10: “אני שמח שהיועמ”ש נענה לפנייתנו והחליט לפתוח מחדש את הסוגיה, אחרי שהמשנה הקודמת דינה זילבר – שנודעה בהחלטות ש’מאדירות נשים’ ובפועל מדירות נשים מלימודים, הופעות ורחצה במעיינות.

“אני בטוח שהמשנה החדש ילמד לעומק את הנושא ויאשר את כבשת הרש שביקשנו – מספר ימים בודדים בהפרדה לנשים וגברים עבור ציבור הדתי, החרדי והערבי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות