ה’טיימס’ על החיסונים בישראל: כעת מקרטעת מאחורי 40 מדינות

באתר העיתון היוקרתי סקרו את הסיבות שבגללן ארה"ב וישראל איבדו את הבכורה בשיעור המחוסנים באוכלוסייה • הסיבות? מסרים לא אפקטיביים מצד הרשויות ואי ההצלחה של הרשויות לשכנע עוד אנשים להתחסן
חרדים 10
י"ט חשון התשפ"ב / 25.10.2021 10:24

לפי דיווח ב’ניו יורק טיימס’ – שפורסם ב’ישראל היום’ –  ישראל וארה”ב כבר לא מובילות את העולם בקצב ההתחסנות של האוכלוסיה נגד קורונה.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

“ארה”ב היתה אחת המדינות הראשונות שהחלה לחסן את האוכלוסיה שלה, ובקיץ היא כבר הובילה את שאר העולם בהזרקת חיסונים – 67% מהאוכלוסיה האמריקנית קיבלה מנה אחת לפחות עד ה-4 ביולי”, נכתב במאמר שכותרתו: “ישראל וארה”ב הובילו את העולם בחיסונים, עכשיו הן משתרכות מאחור” .

בעיתון היוקרתי ציינו, כי בהתבסס על נתונים שנאספו על-ידי אוניברסיטת אוקספורד, ארה”ב נמצאת היום באופן אירוני במצב שבו היא בפיגור מול שאר העולם, למרות שדווקא מבחינה לוגיסטית היא ביתרון.

בעיתון הוסיפו: “מדינות אחרות שהובילו עכשיו מקרטעות. ישראל התחילה מוקדם במבצע החיסונים שלה – ב-20 בדצמבר – ובמהירות הבזק הגיעה לקצב הזרקת חיסונים שהשיג למעשה את כל המדינות בעולם, והיא גם התחילה מוקדם במבצע הבוסטרים, שהוזרק למחצית מהאוכלוסייה הזכאית”.

אך מכאן המומנטום נעצר. לפי העיתון,  “היום, עם הססנות בקרב ערבים, הקהילה האורתודוקסית, והצעירים, במדינה יש רק שיעור של 63% שהם מחוסנים במלואם – נמוך יותר מדרום קוריאה, איטליה, ועוד כ-40 מדינות אחרות”.

עם זאת, מדובר באחוז מכלל האוכלוסיה, וכידוע בישראל יש שיעור יחסית גבוה של ילדים לעומת מדינות אחרות, ורבים מהם כלל אינם זכאים לחיסון בגלל שהחיסונים עדיין לא מאושרים לגילים 5 עד 11.

בעיתון ציינו, כי בניגוד למדינות כמו צרפת ואיטליה שנקטו צעדים דרקוניים כדי להכריח התחסנות, ובמדינות באסיה שבהן היו הצעדים האלו בתוקף כבר מזמן אבל היו בעיות לוגיסטיות, בארה”ב ובישראל למעשה המכשול היחיד שעומד בפני האוכלוסייה הוא אי ההצלחה של הרשויות לשכנע עוד אנשים להתחסן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות