הרב חיים דרוקמן: הגר”א שטרן והרב סתיו רפורמים? מזעזע שיצא מפי רב

הרב דרוקמן לשר מתן כהנא על הקריאה בשם 'רפורמים' על הרב אריה שטרן והרב דוד סתיו: "מזעזע שנאמרו כאלו דברים. יישר כח שהגבת על כך. הקב"ה ישר ורוצה צדיקים ישרים. הקב"ה לא סובל צדיקים שאינם ישרים. חמור מאוד שנאמרו כאלו דברים"
אריה ריבקינד
י"ח חשון התשפ"ב / 24.10.2021 20:43

במהלך פגישה שהתקיימה הערב (ראשון) בין השר לשירותי דת מתן כהנא והרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, חיזק הרב בן ה-89 את השר על שהגן על כבודם של הרב אריה שטרן, רבה לשעבר של ירושלים והרב דוד סתיו, רבה של העיר שוהם ויו”ר ארגון ‘צהר’.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

זאת לאחר שבשבוע שעבר כונו השניים בעלון בעריכת רבה של נשר, הרב יצחק לוי, בזלזול כ”רפורמים”.

“מזעזע שדברים כאילו יצאו מפי רב”, אמר הרב דרוקמן. “אני רוצה לומר לך יישר כח על שהגבת על כך. הקב”ה ישר ורוצה צדיקים ישרים. הקב”ה לא סובל צדיקים שאינם ישרים. חמור מאוד שנאמרו כאלו דברים. יישר כח שהגבת על כך”.

כפי שדווח בחרדים 10, ביום רביעי שיגר השר לשירותי דת מכתב לרבנים הראשיים לישראל, הגר”ד לאו והגר”י יוסף, ולחברי מועצת הרבנות הראשית  וקרא להם “לגנות בפה מלא ולצאת בקריאה ברורה לשמור על כבודם של תלמידי חכמים”.

בעלון פרשת השבוע אותו עורך הרב לוי, המכהן גם כחבר מועצת הרבנות הראשית, הוא התייחס לדברים שכתב הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון, לפיהם “בעבר רצו להביא לרבנות הראשית ולרבנות של ירושלים רבנים רפורמים ממש, ומרן (הגרע”י זצ”ל) נלחם על כך במסירות נפש…”.

רב העיר נשר כתב הערה לפיה: “כוונת הגאון שליט”א לדיל שנעשה בתשע”ג עם ד. סתיו בתמיכת ליברמן ובנט. וכן לדיל שנעשה בתשע”ה עם הרב שטרן בתמיכת מר בנט והושיבו על כסא הגרצ”פ פראנק זצ”ל – רב שכתב שאין צריך שגר יקבל את כל המצווות”.

השר כתב לרבנים הראשיים ולחברי המועצה:

“לצערי הרב, בעלון אותו עורך הרב יצחק לוי – רב העיר נשר וחבר מועצת הרבנות הראשית – נכתבו בהערה על דבריו של הרב דוד כהן ראש ישיבת חברון דברים חמורים וקשים הנכללים תחת ביזוי כבוד תלמידי חכמים. לאור חומרתם – איני יכול לעמוד מנגד.

אבקש למחות ולכאוב על ביזוי כבוד תלמידי חכמים: השמטת התואר רב מהרב דוד סתיו שליט”א וקריאה בשם ‘רפורמים’ – לו ולגאון הרב אריה שטרן שליט”א.

אני פונה לכת”ר לגנות את הדברים בפה מלא ולצאת בקריאה ברורה לשמור על כבודם של תלמידי חכמים. לא יתכן כי יפורסמו דברים קשים וחמורים מעין אלה על רבנים ותלמידי חכמים בישראל כלאחר יד”, כתב כהנא לרבנים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות