משבר? אלקין: לא יכפו עלי הקפאה • מרצ מתבכיינת: לא סופרים אותנו

שר הבינוי והשיכון על הביקורת מצד השותפה לקואליציה על אישור שיווק ל-1,300 יחידות דיור: "זה חלק מהתהליך הטבעי" • הנהלת מרצ: "למנוע צעדים אלה, הם מסכנים את עתידה של מדינת ישראל"
אריה ריבקינד
י"ח חשון התשפ"ב / 24.10.2021 20:24

משבר קואליציוני? שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, הגיב הערב (ראשון), בראיון לחדשות 13,  לביקורת שנמתחה עליו מצד חברי כנסת מהשותפה לקואליציה מרצ, על הודעתו לפיה יוציא לשיווק יותר מ-1,300 יחידות דיור ברחבי יהודה ושומרון.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

“כמדינה אנחנו מעוניינים לבנות כמה שיותר דירות. כעשרה אחוזים מאזרחי ישראל גרים מעבר לקו הירוק וגם להם מגיע דיור. זה חלק מהתהליך הטבעי”, אמר אלקין.

הוא הוסיף: “אני לא קובע לאנשי מרצ אם הם נוסעים לאבו מאזן או לא. אני הייתי נוהג אחרת מהם. כך שהם לא יקבעו לי ויכפו עלי הקפאת בנייה ביהודה ושומרון. בהקמת הממשלה הזו לא סוכם על הקפאה והרחבה הוא חלק מהביטוי של החיים הנורמליים ביו”ש”.

גם החלטת שר הביטחון בני גנץ, להכריז על שישה ארגונים פלסטינים של ארגון החזית העממית כ’ארגוני טרור’, מרתיחה את מרצ.

הנהלת מרצ פרסמה הערב הודעה מיוחדת בה נאמר: “רואה בדאגה שורה של צעדים חד צדדיים של שרים בממשלה בכל הנוגע למדיניות כלפי הפלסטינים בשטחים והרחבת ההתנחלויות.

“צעדים אלה מסכנים את עתידה של מדינת ישראל ואת האופק המדיני העתידי, והם חותרים תחת הבסיס עליו הוקמה ממשלת השינוי, בה שותפים יחד ימין ושמאל, שלא לשנות המצב בשטח באופן שמאיים על התפיסות הבסיסיות בכל צד.

“הנהלת מרצ קוראת ליו”ר מרצ, שרי המפלגה והסיעה בכנסת להבהיר זאת בפני ראשי הסיעות האחרות ולמנוע צעדים אלה”.

ח”כ יאיר גולן אמר: “אני מבין את המצוקה של אלקין מול בוחריו, אני מבין שאין לו ‘בייס’ לחזור אליו, אבל לא ככה מנהלים ממשלת אחדות. צריך לדבר על הדברים לפני שמוציאים אותם ולא אחרי. העיקרון צריך להיות הידברות מראש. אי אפשר שכל צד יכריז על מהלך סופי. ככה לא מתנהלים. החלופה של הממשלה הזאת היא קואליציה של מושחתים, לאומניים, קיצונים וחרדים. יחשוב כל אזרח וכל פוליטיקאי בקואליציה מה הוא רוצה”.

ח”כ מוסי רז ממרצ: “ממשלת ימינה לא סופרת את מרצ. הבנייה בהתנחלויות שמחוץ לישראל פוגעת בישראל”.

גם השר לביטחון הפנים עמר בר לב הצטרף לביקורת על ההכרזה של שר הביטחון. בריאיון לאסתי פרז בתוכנית בחצי היום ברשת ב – אמר בר לב: “אני חבר בקבינט המדיני-ביטחוני, ושם זה לא עלה. זה מעורר סימני שאלה”.

הוא הוסיף: “אם מדובר בידיעות מודיעיניות שאין להן משמעות של ממש בשטח – אז לא ברור מדוע דווקא בימים האלה היה נכון להגדיר את הארגונים האלה, שפעילים עשרות שנים, כארגוני טרור”.

גורם מדיני ביטחוני בכיר אמר הערב כי הצטבר תיק מודיעין כבד מאוד שבו קיימות ראיות חד משמעיות הכוללות סרטים, תמונות, קבלות העברות כספים ועוד הקושרות את אותם ארגונים לארגון הטרור החזית העממית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות