השר גנץ הכריז על 6 ארגונים ביו”ש כ’ארגוני טרור’ • ארה”ב: לא עודכנו

דובר משרד החוץ האמריקני הודיע כי ישראל לא נתנה לארה"ב אזהרה מוקדמת על המהלך של הכרזה על שישה ארגונים ביו"ש - כארגוני טרור. "חושבים שכבוד לזכויות אדם זה עיקרון חשוב" • גורם ביטחוני: "הארגונים מהווים את 'עורק החיים' של החזית העממית לגיוס כספים ופעילים"
חרדים 10
י"ז חשון התשפ"ב / 23.10.2021 20:02

דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס ביקש לקבל מישראל הבהרות לגבי הכרזתה על ששה ארגונים בלתי ממשלתיים פלסטינים כארגוני טרור.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

לדבריו, ישראל לא נתנה לארצות הברית אזהרה מוקדמת על המהלך. “אנחנו חושבים שכבוד לזכויות אדם זה עיקרון חשוב”, אמר בהודעה.

הודעת הדובר מגיעה לאחר ששר הביטחון בני גנץ חתם על צו המכריז על שישה ארגונים של ‘החזית העממית לשחרור פלסטין’ ביהודה ושומרון, כארגוני טרור.

בהודעת לשכת שר היבטחון נמסר, כי ארגונים אלה הינם חלק מרשת של ארגונים הפועלים בכיסוי בזירה הבינלאומית מטעם החזית העממית, על מנת לתמוך בפעילותו ולקדם את מטרותיו.

בהודעה על אישור הצו מסר שר הביטחון בני גנץ: “ארגוני הביטחון ימשיכו לפעול ולהעצים את הפגיעה בטרור ובתשתית הטרור בכל מקום, ובכל האמצעים. אני קורא למדינות העולם ולארגונים, לסייע במאבק הזה, ולהימנע מקשר עם חברות וארגונים שמספקים את חומרי הבעירה לטרור”.

שמות הארגונים עליהם הכריז השר כארגוני טרור הם ועדת הנשים, המוסד המשפטי “אלצ’מיר”, מוסד המחקר “ביסאן”, ארגון “אלחק”, התנועה העולמית להגנה על ילדים – סניף פלסטין (DCI-P) ו-ועדת הפעילות החקלאית (UAWC).

אולם, גורם ביטחוני מסר הערב (מוצאי שבת) כי גורמים בממשל האמריקני עודכנו מבעוד מועד בכוונה לבצע את ההכרזה וקיבלו לידיהם מידע מודיעיני בנושא.

לדבריו, “ששת המוסדות המדוברים פועלים כרשת מאורגנת תחת דירקטיבת ההנהגה של ארגון החזית העממית, שפועל והיה מעורב בהוצאה לפועל של פיגועי טרור”.

הגורם הצהיר כי “הארגונים מהווים את ‘עורק החיים’ של החזית העממית לגיוס כספים ופעילים, ואף מלבינים כספים לטובת הארגון”.

הגורם התייחס לחקירת שב”כ שנערכה בין מרץ למאי 2021, ובמסגרתה “נחשפו פרטים רבים על אודות אופן גיוס הכספים של הארגונים והשימוש בהם לסיוע לצורכי הארגון”.

כמו כן, “פעילי טרור רבים, ובהם מורשעים בטרור, הועסקו על ידי הארגונים בשכר”.

שרת הפנים, איילת שקד אמרה בתגובה להכרזה של שר הביטחון על ארגוני ״זכויות אדם״ פלסטיניים כארגוני טרור: “פעולה חשובה של שר הביטחון, בני גנץ בעקבות מידע מודיעיני מוצק של השב״כ והמט״ל.

“כבר שנים רבות שהארגונים האלה מתחפשים לארגוני ״זכויות אדם״ שבפועל הם מהווים תמיכה לפעולות טרור של החזית העממית ודלק לאנשי ה-BDS. מדינות רבות תרמו לארגונים האלה וטוב ששמים לזה סוף”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבהרות?
    23/10/2021 22:23
    ג.ש.
  1. האמריקאים לא זקוקים לשום הבהרות מישראל על מעורבות האירגונים בטרור. הם מתנקמים בנו על תקופות אובמה וטראמפ ויש לממשל, למרבה הצער, את כל התמיכה שישראל יצרה בעצמה לצעדים נגדנו.

  2. מעניין מה קרה שגנץ תפס אומץ
    24/10/2021 08:47
    רמי
  3. כנראה שהוא הפסיק לחשוש מטיבי ושותפיו