סוף עצוב לאלטע פיקסלר ע”ה: נותקה באכזריות ממכונת ההנשמה

הפעוטה אלטע פיקסלר ע"ה, בת לחסידי בעלזא תושבי אנגליה, שנולדה עם נזק מוחי בלתי הפיך - נותקה הערב ממכונת ההנשמה, על פי פסק דין של בית המשפט בבריטניה, בניגוד לרצון הוריה
נתן פרל
י"ג חשון התשפ"ב / 18.10.2021 22:13

הפעוטה אלטע פיקסלר ע”ה, בת השנתיים וחצי שנולדה עם מום נדיר שפגע במוחה, נותקה הערב (שני) האכזריות ממכונת ההנשמה בבית החולים במנצ’סטר.

הלוויתה תצא הערב מחצר בית המדרש של בעלזא במנצ’סטר, וארונה צפוי להגיע מחר לקבורה בארץ הקודש.

אלטע ע”ה נולדה אחרי 8 שנות ציפייה להוריה, אברהם וחיה פיקסלר, אזרחים ישראלים, חסידי בעלזא המתגוררים באנגליה. במהלך הלידה, כתוצאה ממחסור בחמצן, נגרם לה נזק מוחי בלתי הפיך.

הוריה ניהלו מאבק משפטי ממושך בבריטניה, לאחר שבית המשפט מקומי פסק כי יש לנתק את הפעוטה ממכונות ההנשמה, שכן על פי ההלכה היהודית היא עדיין מוגדרת כאדם חי.

ההורים ערערו לבית המשפט העליון במדינה – שהותיר את ההחלטה על כנה. השופטים לא התחשבו בטיעון הדתי ובאלמנטים הרגשיים של המשפחה. גם טענות ההורים שהם ואלטע אזרחים ישראלים ועל כן מבקשים להעבירה לישראל נדחתה. כמו כן, ההסבר כי הם משתייכים לדת היהודית האוסרת המתת חסד – נפל על אזניים אטומות.

ההורים אף ציינו כי הם רוצים לשוב להתגורר בישראל עם אלטע וכשיגיע זמנה להחזיר נשמתה, הם רוצים שתיטמן בארץ ללא שום עיכובים.

השופט דחה את כל בקשותיהם ונימק זאת בכך שמדובר בילדה קטנה שאינה יודעת ומבינה מהי דת ויהדות – ולפיכך אין להתחשב בטיעון זה כלל. השופט אף הוסיף וקבע כי לא קיימת הוכחה שאלטע היתה מתנהגת בחיים שלה כיהודיה, ומכיון שנולדה באנגליה עצם היותה אזרחית ישראלית לא מהווה הגנה מפני החוק  הבריטי.

ח”כ ישראל אייכלר הגיב על המתת הפעוטה באנגליה: “העולם המודרני חוזר לתרבות סדום ועמורה. במשך חדשים זעקה המשפחה לעזרה אל מול המשפט הבריטי שהפך לסדום ועמורה, וכן מדינת ישראל שהתנכרה לאזרחיה. ניסינו לפנות לנשיאים, שרים, משפטנים וכל אשר לב אנושי בקרבו. אך איש לא הצליח לעמוד מול הכוח המשפטי של ‘דת החמלה’.

“ביצוע הריגה בכפיה של תינוקת יהודייה חולה בבריטניה, הופך את עולם הרפואה והבריאות לרצחני ומסוכן לחולים, לזקנים ולחלשים. העולם הופך ליער חיות אכזרי, בו החזקים הורגים את החלשים. הכל בשם ‘הברירה הטבעית’ ההופכת אנשים לחיות.

“פסק הדין של בית המשפט הבריטי להוציא להורג ילדה מיוסרת, מתוך ‘רחמים’, פותח פתח גיהנום לכל החולים הסופניים, העניים המרודים, וכל מי שאין לו כסף וכוח להתגונן מפני הורגיו ה’רחמניים’.

“כל מי שלב רחום בקרבו בוכה הלילה יחד עם המשפחה השכולה ואכזבתם של כל האנשים הטובים שניסו לעזור, לפעול ולהפעיל אחרים מקצה העולם ועד קצהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות