כל הערעורים בתיק הולילנד יאוחדו וידונו בפני הרכב מורחב בסוף 2014

נשיא ביהמ"ש העליון אשר גרוניס החליט כי כל הערעורים שהוגשו בפרשת הולילנד ידונו כערעור אחד בפני הרכב מורחב של חמשה שופטים • הדיון צפוי להתקיים לקראת סוף 2014
דורון דוד, כתבנו לענייני משפט
כ"ה אב התשע"ד / 21.08.2014 16:47

מערערים: נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, כי כל הערעורים בתיק הולילנד ידונו יחד כערעור אחד, בפני הרכב מורחב של 5 שופטים.

על פי ההחלטה, ערורם של שבעת המורשעים בפרשת הולילנד, שכבר הגישו את הערעור, ידונו כערעור אחד.

מי שערערו עד כה, הם  ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אליעזר שמחיוף, מאיר רבין, הלל צ’רני, אביגדור קלנר, אורי שטרית ודני דנקנר. המורשע השמיני, אורי לופוליאנסקי צפוי להגיש את ערעורו עד לתחילת חודש ספטמבר, וגם הוא ידון ככל הנראה יחד עם השאר.

בנוסף, ידון גם הערעור שהגישה הפרקליטות על גזר דינים של קלנר וצ’רני, בטענה שהוא קל מדי ביחס לחומרת העבירה.

הערעורים ידונו בהרכב מורחב של חמשה שופטים, בראש ההרכב יעמוד השופט סלים ג’ובראן יחד עם השופטים יורם דנציגר, ניל הנדל, עוזי פוגלמן ויצחק עמית.

ארבעה מתוך ההרכב הזה, ישבו בהרכב שהחליט לאחרונה להחזיר את תיק טלנסקי לדיון מחודש בבית המשפט המחוזי, כך שההרכב שבחר בו גרוניס אינו מבשר טובות לאולמרט.

גרוניס עצמו לא ישב בהרכב, זאת מכיוון שהוא אמור לפרוש מביהמ”ש העליון בתחילת שנת 2015.

טרם נקבע מועד לדיון בערעורים, אך ההערכות הן, שהדיון יתקיים לקראת סוף שנת 2014, וזאת בהתחשב בפגרת החגים, ובזמן שיש לכל הצדדים להשיב לערעור.

ב-11.9.14  ידון השופט נועם סולברג בבקשת המורשעים לעכב את ביצוע עונשיהם עד להכרעה בערעורים.

אולמרט קיווה לראות בהרכב את השופטת מרים נאור מי שצפויה להחליף את גרוניס ותהיה נשיאת בית המשפט העליון בזמן שהדיון בערעור יתקיים בפועל, ואת אליקים רובינשטין מי שישמש כמשנה לנשיא.

אך השניים פסלו עצמם בשל הקרבה שיש להם עם ראש הממשלה שלעבר אהוד אולמרט. נאור, על רקע קשריו של בעלה עם אולמרט, ורובינשטיין מכיוון שכיהן כיועץ המשפטי לממשלה כשאולמרט היה ראש הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מזל שנואר לא תיהיה בהרכב
    23/08/2014 22:08
    אזרח
  1. שונאת דת מנסיון…