לבקשת האוסטרלים: סער הוסיף עשרות סעיפי אישום חדשים ללייפר

האשומים החדשים התגלו רק כעת באוסטרליה - לאחר ששתיים מתוך שלוש המתלוננות מסרו הודעות חדשות במסגרת טיפול נפשי שעברו • סער קיבל את הבקשה האוסטרלית בהתאם לסמכותו בחוק ההסגרה - שמאפשר את הרחבת האישומים כנגד מוסגרים
חיים טוויל
כ"ד תשרי התשפ"ב / 30.09.2021 18:23

שבוע לאחר שבית המשפט באוסטרליה קבע כי יש ראיות להעמדתה לדין של מלכה לייפר, שר המשפטים גדעון סער אישר היום (חמישי) את הבקשה האוסטרלית להוסיף עשרות סעיפי אישום חמורים וחדשים נגד המנהלת החרדית.

שר המשפטים אישר את הבקשה לאחר שהרשויות האוסטרליות פנו אליו, בבקשה לקבל את הסכמתו להעמיד את מלכה לייפר לדין בגין עשרים עבירות חמורות וכן עבירות נוספות על אלו שבגינן הוסגרה לאוסטרליה מלכתחילה בדצמבר 2020.

מדובר באישומים חדשים שהתגלו רק כעת באוסטרליה, זאת במסגרת הודעות חדשות של שתיים מתוך שלוש המתלוננות, בהן תיארו אירועים חמורים נוספים שלא נמסרו על ידן קודם. ההודעות החדשות נמסרו לאחרונה במסגרת טיפול נפשי שאפשר להן לדבר יותר בחופשיות על המעשים של מלכה לייפר, ובכך לחשוף מקרים נוספים שלא נכללו בהודעות המקוריות.

לאחר שהשר בחן את הבקשה, ובהתבסס על חוות דעת מקצועית, קיבל השר את הבקשה האוסטרלית בהתאם לסמכותו לפי סעיף 17 לחוק ההסגרה, שמאפשר את הרחבת האישומים כנגד מוסגרים לאחר שהוסגרו למדינה המבקשת.

בשבוע שעבר קבע בית המשפט באוסטרליה שיש ראיות מספיקות להעמדתה לדין. לייפר הואשמה עד כה ב-70 סעיפים של תקיפה, לאורך תקופה של 4 שנים, משנת 2004 ועד 2008, עת כיהנה כמנהלת בית הספר החרדי במלבורן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות