‘ילדים תמימים ואם מסורה’: האב בא באלונקה להלוויית אשתו וילדיו

אלפים ליוו למנוחות בבית העלמין הישן בעיר מעלות את מורן בן אלי ע"ה ושלושת ילדיה שנהרגו בתאונת האוטובוס הקטלנית • האב ראובן יצא מרמב"ם על אלונקה, בליווי צוות רפואי • רבה של העיר מעלות: "איך ניתן לשתוק ולהחריש נוכח השבר הגדול הזה?"
חרדים 10
כ"ד תשרי התשפ"ב / 30.09.2021 18:55

בני משפחת בן אלי –  מורן ע”ה בת 35 ושלושת ילדיה דקל בן ה-12, ליאם בן ה-10 ואנאל בת ה-5 ז”ל –  שנהרגו אתמול (רביעי) בתאונת האוטובוס הקטלנית סמוך לחורפיש, הובאו היום (חמישי) למנוחות בבית העלמין הישן בעיר מעלות – כשאלפים מלווים אותם בדרכם האחרונה.

האם ושלושת הילדים ז”ל נקברו זה לצד זה.

אב המשפחה ראובן בן אלי, שנפצע באורח בינוני-קשה בתאונה, יצא על אלונקה באמבולנס מבית החולים רמב”ם, כדי להשתתף בהלוויית בני משפחתו.

הבוקר, לאחר שהתעורר מהתרדמת, התבשר על הטרגדיה הגדולה שפקדה אותו.

צוות רפואי ליווה אותו, ולאחר ההלוויה הוא חזר לאשפוז והמשך התאוששות בבית החולים רמב”ם בחיפה.

הרב הראשי של מעלות, הרב מאיר אסייג – ספד לבני המשפחה: “מי הוא האדם ואי זה הוא בן התמותה שמסוגל למצוא את המילים ולומר אותן בשעת שבר גדולה כל כך, בשעה שאנו ניצבים ליד אבא ששכל את שלושת ילדיו והתאלמן מאשת נעוריו? אנו ניצבים ליד אב ששכל את בתו ונכדיו, ליד סבים וסבתות שאיבדו את היקר להם מכל.

“לעיתים השתיקה היא הדבר והדרך הטובה ביותר להביע מסרים, כפי שנאמר על ידי דוד המלך בתהילים: ‘לך דומיה תהילה’, וכפי שנאמר במקורות ‘סייג לחכמה שתיקה’, אך אני שואל את עצמי – איך ניתן לשתוק ולהחריש נוכח השבר הגדול הזה? אנו רואים וחשים בכל גופנו ונפשנו כי דעת אנוש לא יכולה לסבול ולהכיל את לקיחת האם על הבנים”.

הוא הוסיף: “לאחרונה אירעו בעיר אסונות קשים, אין לנו שליטה על המלאך המשחית, אך דעו לכם שישנו מלאך משחית אחר שצריכה להיות לנו שליטה עליו והוא תאונות הדרכים. אלפי אנשים מוצאים את מותם ומקפחים את חייהם מידי שנה בנסיבות קשות, נשים, גברים, זקנים וטף. לצערנו רישיון הנהיגה לא משמש רק לנהיגה אלא גם רישיון להרוג. אין בפינו מילים לנחמה, כל מה שנותר להתפלל לרפואתו של אב המשפחה”.

סגן וממלא מקום ראש העיר, שמעון בן נעים, ספד: “טרגדיה נוראית פקדה את עירנו, כלל התושבים הוכו בתדהמה לנוכח האסון הכבד, לא ניתן לעכל מוות של ילדים תמימים שלא טעמו את טעם החיים, מוות של אם מסורה ונאמנה וילדים תמימים, אך אנו אנשי אמונה ונסתרות הן דרכי האל. בכל שנותיי הרבות אינני זוכר אסון קשה כל כך מאז אסון מעלות הקשה שהתרחש בבית הספר נתיב מאיר בעיר”.

עמי בן-אלי, אחיו של ראובן, אמר בריאיון לתוכנית ‘בחצי היום’ ברשת ב: “הוא בהכחשה, הוא זוכר את כל האירוע ומבקש כל הזמן להתקשר לאשתו ולילדים. הוא בהיסטריה”.

לגלי צה”ל סיפר האח: ”בהתחלה הוא לא האמין שכל הסיפור הזה באמת מתרחש, אלא שהוא נמצא בחלום ותכף יתעורר. הוא מבין שהוא צריך לצאת ללוויה ולהיפרד מהיקרים לו בדרך מכובדת. ראובן זוכר את כל התאונה עד הרגע שבו האוטובוס התהפך עליהם”.

אביה של האם מורן ע”ה – אמר ל’כאן חדשות’: “אני לא יודע איך אפשר לקבור ארבעה פרחים אחד ליד השני. זאת המשפחה המאושרת שהייתה לנו, אני לא יודע איך נסתדר בלעדיהם”.

בתאונה אתמול בין האוטובוס לכלי הרכב הפרטי נהרג גם נהג האוטובוס אשר בסון  ז”ל, בן ה-76.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות