המפקד לגליק: “ארחיק אותך מהר הבית כי אתה לא מפרגן למשטרה”

הקלטת שיחה בין יהודה גליק למפקד מרחב דוד במשטרה, נצ"מ נתי גור, מעלה סימני שאלה: "מכל 500 האנשים שעלו, אתה היחיד שמתלונן על העליות. אני ארחיק אותך מהר הבית" • המשטרה: "גליק הפר את כללי הביקור"
חרדים 10
כ"ד תשרי התשפ"ב / 30.09.2021 11:03

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק שוב הורחק מהר הבית. אבל האם זה קרה כי “לא פרגן” למשטרה?

בריאיון לתוכנית ‘עצם העניין’ ב’כאן חדשות’, סיפור גליק: “זו לא הפעם הראשונה לצערי. גם בפעם הזאת המשטרה מתקשה להסביר למה. ביום חמישי שעבר, היום השלישי של חג סוכות, עליתי להר הבית ב-10:00. חצי שעה בערך, אחרי שלושת רבעי מהסיבוב, השוטרים התחילו לדחוף אותנו ולומר לנו ‘תרוצו, אתם מעכבים’. היו שם כ-50 איש, את רובם לא הכרתי. הפכו אותנו לאיזה גוש אחד. יש מקום מאוד משמעותי בצפון ההר, הכי קרוב למקום המקדש, והשוטרים אמרו ‘אתם לא עוצרים פה, אתם צריכים לצאת ב-11:00′.

|אמרתי שארים טלפון למפקד המרחב, אסביר לו את העניין ואבקש ממנו שיתערב וייתן לנו 3-2 דקות לעמוד במקום. זאת הייתה פגיעה מאוד קשה בעולים”.

בשיחה שניהל על ההר עם מפקד המרחב, אותה הקליט, נשמע נצ”מ נתי גור אומר לגליק: “מכל 500 האנשים שעלו, אתה היחיד שמתלונן על העליות. אני ארחיק אותך מהר הבית כי אתה היחיד שלא מפרגן למשטרה. כולם פה מפרגנים למשטרה על העלייה ועל הסדר המופתי, ואתה לא מתנהג כראוי ומדבר לא יפה גם לשוטרים”.

שלושה ימים אחרי השיחה הזו, כשבא להר הבית בהושענא רבה, גילה חבר הכנסת לשעבר כי הוא מורחק מההר. “אני מגיע להר, לא יודע כלום – השומר אומר לי שאני לא יכול להיכנס”, משחזר גליק. “אחרי כמה דקות יוצאים החוצה, מביאים לי ביד זימון לחקירה מיידית בחשד ל’אי קיום הוראות משטרה והעלבת שוטר’.

“בחקירה הביאו את כל הצילומים שלי מאותה שעה בהר, ואמרו לי שלא הקשבתי לשוטרים. המשטרה, עד לרגע זה, לא אומרת לך ‘עשית א, ב, ג’ – אלא ‘לא הקשבת להוראות’, ולא אומרת איזה הערות. אני מקפיד לשמור על הוראות השוטרים תמיד, למרות שהייתי שמח להיכנס עם סידור או לולב. פוגעים לנו בכבשת הרש המינימלית. אני קשוב להנחיות השוטרים. המשטרה מחפשת ורוצה שמי שעולה להר לא יהיו כאלה שמתקשרים להתלונן, אלא כאלה שמחמיאים לה ומספרים שהיא נהדרת. זה מה שנקרא לתפור תיק, ולחפש מתחת לאדמה סיבה שאין”.

תגובת המשטרה: “מר גליק ביקר בשבוע שעבר בהר הבית והפר שוב את כללי הביקור במקום, זאת לאחר שנתבקש שלא לנהוג כך מספר פעמים בתקופה האחרונה, כולל באופן אישי על ידי מפקד המרחב. נערכה עימו שיחה שבה ציין מפקד המרחב כי ייאלץ לבחון הרחקתו מהר הבית לאור התנהלותו במקום. הודגש בפניו כי הרחקתו הינה לנוכח התנהלותו הפסולה בניגוד לכללים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות