פצצה מתקתקת: “מעל 300 אלף דירות בסכנת קריסה מיידית”

84 ראשי ערים פנו במכתב לשרי הפנים והשיכון וקראו לביצוע הליך מזורז של התחדשות עירונית במבנים ישנים: "מאוכלסים ברובם על ידי אנשים קשי יום" • "עלולים לקרוס בכל רגע, דרושה התערבותכם המיידית"
חרדים 10
י"ח תשרי התשפ"ב / 24.09.2021 14:55

84 ראשי ערים, מהמרכז ומהפריפריה, יצאו אמש (חמישי) בקריאה משותפת לשר השיכון זאב אלקין ושרת הפנים איילת שקד לבצע סקר ומיפוי של המבנים הישנים במדינה, תוך סיווגם לפי רמות הסיכון הנובעות מהם.

ראשי הערים קראו לשרים לצאת לתכנית שיקום וחידוש של המבנים – בין אם במסגרת התחדשות עירונית, במסלול מקל ומזורז, ובין אם בדרך של תיקון הליקויים במבנים בהם ההיתכנות להתחדשות עירונית נמוכה.

כותבים ראשי הערים ומזהירים מפני פצצה מתקתקת: “מדובר בצו השעה – ושומה על כולנו להתגייס לשמירה על שלומם וחייהם של תושבינו״.

ראשי הערים מוסיפים: “לאחרונה אנו עדים, לצערנו, לקריסתם של מבנים ישנים, שנבנו בהתאם לתקנים ולשיטות בניה שאינם עומדים בתמורות הזמן, ואשר הוזנחו שנים רבות על ידי בעליהם. בניינים אלה, שחלקם נבנו על ידי חברות משכנות (כגון: עמידר ועמיגור), מאוכלסים ברובם על ידי אנשים קשי יום, שאין ידם משגת לבצע שיפוצים ולחדש את הנכסים בהם הם מתגוררים.

“מדובר בפצצה מתקתקת, ובסכנת חיים של ממש לדיירי המבנים, שעלולים לקרוס בכל רגע. אנו דורשים מעורבותכם הבהולה והמידית, לקידום תכנית לשיקום ולחידוש בניינים ישנים ומסוכנים”.

בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ הגיבו למכתב ראשי הערים: ” כפי שהערכנו כבר לפני 4 שנים, יש מעל 300 אלף דירות בבניינים בסכנת קריסה מיידית ועל הרשויות המקומיות לסמן אותם ולהביא להריסתם ובנייתם מחדש. כל גרסה אחרת של טיפול קוסמטי בבניינים כאלה לא תספיק.

“האחריות המלאה לקידום ולזירוז הריסה ובניה חדשה של בניינים מסוכנים שנבנו לפני 50 שנה ויותר באמצעות תמ״א 38 ופינוי בינוי היא של ראשי הערים. עליהם להתעשת, להפסיק לצפות שאחרים יעשו עבורם את העבודה ולעשות את המאמץ המתבקש להציל את חיי התושבים שלהם שנמצאים בסכנה של פצצה מתקתקת כדבריהם. ענף הבנייה והתשתיות יעמוד לצד כל מי שיקדם פעולה למניעת אסון של קריסת בניינים כפי שעשה עד כה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות