גפני שאג: “רשע! איפה המריצה?!” • התקציב עבר בקריאה ראשונה

שלוש וחצי שנים לאחר שאושר תקציב, הכנסת הצביעה בעד התקציב לשנת 2021-2022: 59 הצביעו בעד ו-54 נגד • המליאה אישרה גם את חוק הסדרים ואת מסגרת התקציב • גפני קטע את דבריו של שר האוצר: "שקרן! שקרן" • הליכוד: "החשמל יתייקר, המוצרים יתייקרו, המיסים יעלו" • צפו
אריה ריבקינד
כ"ו אלול התשפ"א / 02.09.2021 22:47

הכנסת אישרה הערב (חמישי) בקריאה ראשונה את תקציב המדינה לראשונה מזה יותר משלוש שנים. התקציב אושר ברוב של 59 ח”כים שתמכו מול 54 מתנגדים. לפני כן אושר גם חוק ההסדרים ברוב דומה.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

תקציב המדינה לשנת 2021 יעמוד על כ-432.3 מיליארד שקל וב-2022 על כ-452.5 מיליארד שקל.

בשנת 2021 יעמוד הגירעון על 6.8% וב-2022 על 3.9%. בשנת 2022 תקציב החינוך יעמוד על כ-69.7 מיליארד שקל תקציב הבריאות יעמוד על כ-44.8 מיליארד שקל, ותקציב מערכת הביטחון יעמוד על כ-73.3 מיליארד שקל.

כמו כן, תקציב פיתוח התחבורה יעמוד על כ-36.1 מיליארד שקל, תקציב משרד הרווחה והרשות לזכויות לניצולי שואה על כ-14.9 מיליארד שקל ותקציב מערך ההשכלה הגבוהה יעמוד על כ-12.3 מיליארד שקל.

בעת ששר האוצר אביגדור ליברמן נאם, קטע אותו ח”כ משה גפני בשאגות: “רשע! רשע! איפה המריצה?!” ו”שקרן! לא עשיתם כלום. רק דיברתם”.

שר האוצר אביגדור ליברמן נאלץ במהלך היום להתפשר על ביטול חלקים מרפורמת החקלאות ובשינוי חלק ממתווה העלאת גיל הפרישה לנשים.

פשרה נוספת שסוכמה בתוך הקואליציה הייתה על הרשות לרגולציה, כאשר סוכם כי הסעיפים הנוגעים לסמכויות של הרשות לרגולציה יופרדו מחוק ההסדרים ויחוקקו בהסכמת כל סיעות הקואליציה עד לסוף מושב החורף. הרשות צפויה לתפקד כגוף מייעץ.

בליכוד הגיבו על אישור התקציב: “התקציב הגרוע הזה פוגע בשכבות החלשות, במעמד הביניים ובתושבי הפריפריה – הכול כדי שבנט יוכל לשלם מיליארדים למנסור עבאס. בנט ולפיד הבטיחו לא להעלות מיסים – והעלו מיסים.

“החשמל יתייקר, המוצרים יתייקרו, המיסים יעלו ואזרחי ישראל ישלמו את המחיר, ואיתם העצמאיים ובעלי העסקים שלא קיבלו שום רשת ביטחון מהממשלה. בנט הפקיר את אזרחי ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קריאה לאחי ורעי ב-4 כנפות תבל. נא להתפלל חזק מאוד בלי הפסקה בפרט עת זמן פתיחת ההיכל והגבהת ס''ת ותעביר ממשלת זדון מן הארץ. זדן גימטריה בנט שר''י
    03/09/2021 04:31
    יודי 1
  1. קריאה לאחי ורעי ב-4 כנפות תבל. נא להתפלל חזק מאוד בלי הפסקה בפרט עת זמן פתיחת ההיכל והגבהת ס”ת ותעביר ממשלת זדון מן הארץ. זדן גימטריה בנט שר”י