חריג: הוקפאו ההליכים נגד הנאשם ברצח בנו בן ה-14 בקריית גת

אחרי שהמשנה ליועמ"ש החליטה על עיכוב ההליכים נגד האב מקריית גת שנאשם ברצח בנו הבכור, בשל "נסיבותיו המיוחדות והחריגות של התיק" - בית המשפט הורה כי ישוחרר לביתו • ההליכים נגדו יחודשו רק אם יבצע עוד עבירה • נקלע למצוקות נפשיות קשות, לאחר ש'מטפל' נתן לו סמי הזיה
חיים טוויל
כ"ד אלול התשפ"א / 01.09.2021 16:56

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הודיעה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו”ד עמית מררי, החליטה לעכב את ההליכים בעניינו של הנאשם בגין רצח בנו בן ה-14 בקרית גת – לפני כחצי שנה.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

בהחלטה, שנשלחה לסנגורים עו”ד יהודה פריד וטל גבאי ונמסרה לבית המשפט, הוסבר כי היא “התקבלה לנוכח נסיבותיו המיוחדות והחריגות של התיק, ובכלל זה הרקע לביצוע העבירה, תוצאותיו הטרגיות, וכן נסיבותיו האישיות של הנאשם”.

בעקבות החלטת המשנה ליועמ”ש, הורה בית המשפט על הפסקת ההליכים נגד הנאשם – שצפוי להשתחרר לביתו.

ליועץ המשפטי לממשלה יש סמכות לחדש את ההליכים נגדו בחמש השנים הקרובות.

בהחלטה נכתב, כי אם הנאשם יבצע עבירות נוספות – הדבר יהווה שיקול משמעותי לחידוש ההליכים.

עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי, סנגוריו של הנאשם: “העובדה כי היועץ המשפטי לממשלה החליט להיעתר לבקשתנו והורה באופן חסר תקדים על הפסקת ההליך המשפטי המתנהל נגד מרשנו בגין אישום בעבירת רצח, מלמדת על צדקת טענותינו למן המועד הראשון.

“התמונה שנחשפה בתיק מלמדת כי הרצח הטראגי הינו תוצר ישיר של פרשה חמורה במסגרתה האב, נפל קורבן ל’מטפל’ שרלטן שנהג לנצל באופן מחפיר חולשות ומצוקות של מטופלים במסווה של טיפול רפואי ובעזות מצח בלתי נסלחת. בנסיבות אלו ברור כי לא היה מקום להמשיך את ההליכים המשפטיים נגד האב ותחת זאת יש לעשות כל שניתן על מנת להעמיד לדין את המטפל, בגין אחריות להמתת הילד”.

חודש אחרי שהאב, חסיד גור, דקר למוות את בנו בן ה-14 בביתם שבקריית גת, אם המשפחה העניקה ראיון לאפרת לכטר בחדשות 12, וסיפרה בגילוי לב על ההתמודדות המורכבת עם המקרה הטראגי.

בין היתר, ניסתה האם לנסות ולעכל את העובדה המצערת שבעלה, אב מסור ל-6 ילדים, איש עסקים אהוד בקהילה, דקר למוות את בנם הבכור והאהוב.

“אין לי כעס על בעלי כי אני יודעת שזה לא הוא”, סיפרה אז האם “יש לי רחמים עליו, על השבר שהוא נמצא בו. יש לי כעס מאוד מאוד גדול על המטפל. על הצורה, על השרלטנות שהייתה פה”.

היא סיפרה כי בתקופה שלפני הרצח, בעקבות מצוקה נפשית, חיפש האב מישהו שיעזור לו לצאת מסערת הרגשות שאליה נקלע, ובאחד הימים סיפר שקיבל המלצה מחבר על מטפל. היא שאלה אותו מי זה ואיך הוא מכיר אותו – והוא בתגובה אמר לה: “כן, אנשים שאמרו לי שהוא מטפל בתרופות טבעיות ומגיע בדיוק לנקודות הכי עמוקות שאני צריך אליהן, ואז הוא מרפא את הכול, והכול… ובדיוק מה שאני רוצה לסדר, זה יסתדר”.

עורך הדין יהודה פריד הסביר בריאיון לאפרת לכטר, כי האב לא ידע שהוא נוטל סמים: “אמרו לאב שהוא מטפל נהדר ועזר להרבה אנשים להגיע לשלווה, הדבר האחרון שיעבור לך בראש זה שהוא ייתן לך סמים מסוכנים”.

בכתב האישום שהוגש נגד המטפל של האב הוא הואשם באספקה של סמים מסוכנים. המטפל, תושב גוש עציון בן 38, נעצר במסגרת החקירה, שממנה עלה כי נהג לטפל באמצעות סמים מסוג MDMA, שאותם מכר למטופליו באלפי שקלים.

עוד עלה מהחקירה, כי לנאשם אין כל הסמכה או הכשרה לטפל באנשים הסובלים מהפרעות נפשיות וכי הוא נהג לרכוש את הסמים באמצעות הטלגראס. המטפל נאשם גם בייצוא, ייבוא וסחר של סמים מסוכנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות