בג”ץ הטיח ביקורת בקואליציה: לקבוע הרכב מאוזן יותר של הועדות

השופטים על העתירה של חברי כנסת מהליכוד וש"ס: "ניתן לצפות שהקואליציה תפעל לקביעת הרכב מאוזן יותר של ועדות הכנסת גם בהיעדר הסכמות" • ביטן: "החלטת בג"צ שהגשתי עם חבריי לאופוזיציה על הרכבי הוועדות מוכיחה חד משמעית שהקואליציה לא נהגה איתנו באופן הגון"
אריה ריבקינד
י"ח אלול התשפ"א / 26.08.2021 16:38

העתירה לבג”ץ על הרכב ועדות הכנסת: שופטי בג”ץ מתחו היום (חמישי) ביקורת על הקואליציה, ודורשים ממנה לשנות את החלוקה של ועדות הכנסת – ולהגדיל את כוחה של האופוזיציה בוועדות. זאת, בתוך 10 ימים.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

אם לא יהיה שינוי, בג”ץ יתן פסק דין מחייב ויתערב ישירות בעבודת הכנסת.

“משהוברר מן ההודעה המעדכנת ומן התגובות לה כי ההידברות בין נציגי הקואליציה לנציגי האופוזיציה לא הניבה הסכמות, ניתן לצפות כי המשיבים (הקואליציה) יפעלו לקביעת הרכב מאוזן יותר של הוועדות, גם בהיעדר הסכמות כאמור”, נאמר בהחלטה.

את העתירה הגישו שישה חברי כנסת מהליכוד וש”ס. הם טענו בעתירה  נגד הרכב ועדות הכנסת, שלטענתם אינו משקף את יחסי הכוחות בכנסת בין הקואליציה לאופוזיציה.

עו”ד אילן בומבך, המייצג את חברי הכנסת שעתרו לבג”ץ, מסר בתגובה: “ההחלטה התקדימית של בג”ץ מבטאת את חוסר הנוחות שיש בייצוג החסר שניתן לאופוזיציה בוועדות הכנסת. בשל עיוות רצון הבוחר, השופטים הורו למשיבים לפעול מידית לתיקון החלוקה ולהגיש הודעה מעדכנת על כך בתוך 10 ימים. אחרת – השופטים יתנו פסק דין מחייב”.

חבר הכנסת דוד ביטן הגיב: “החלטת בג”צ שהגשתי עם חבריי לאופוזיציה בנושא הרכבי הוועדות מוכיחה חד משמעית שהקואליציה לא נהגה איתנו באופן הגון בחלוקה לוועדות, וחוסר האיזון גרם לאי עבודת הכנסת וחוסר טיפול הכנסת בסוגיות הקשורות לאזרחי ישראל.

“לאחר ההחלטה אני מקווה שהם יתיישרו ויאפשרו עבודה תקינה של הכנסת למענכם”.

ח”כ אורי מקלב על החלטת בג”ץ: “טענות האופוזיציה אינם טענות סרק, לצערנו, הקואליציה הדורסנית שוללת זכויות ופוגעת בציבור. זה מתחיל בוועדות הכנסת ומסתיים בחוקים ובהסדרים הדורסניים והמפלים שלהם. הפסקת הדורסנות והפוגענות זועקת. הגיע העת לשנות את דרך זו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות