תביעת 50 מיליון נגד ‘המרכז למקומות הקדושים’: “הטעו אותנו”

בתביעה הייצוגית, המתבססת על חוק הגנת הצרכן, נטען: "המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים לא התריע על הסיכונים הכרוכים בהילולה ועל ההיערכות הלקויה" • עו"ד דוד מנע: "התביעה בשם 1,000 נפגעים שהיו על 'שביל המוות' וסובלים מטראומה ומנזקים נפשיים, כולל פציעות פיזיות"
חרדים 10
י"ח אלול התשפ"א / 26.08.2021 10:14

תביעה ייצוגית על סך 50 מיליון שקלים הוגשה כנגד ‘המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים’ – האחראי למתחם קבר הרשב”י.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בנצרת, באמצעות עו”ד דויד מנע ממשרד עו”ד מנע ושות’ המתמחה בדיני נזיקין – המייצג נפגעים שהיו ב’מסדרון המוות’.

לפי דיווח של יאיר אלטמן ב’ישראל היום’, כתב התביעה מתבסס על חוק הגנת הצרכן הקובע, כי אין להטעות את הצרכנים.

לטענת התובעים, ‘המרכז’ – בראשו עומד יוסי שווינגר – הטעה, הפר חובת גילוי והגביל את היציאה מהמתחם במעשה ובמחדל, לכל המבקרים שבאו להילולת רשב”י ביום האסון.

זאת משום ש’המרכז’, כך על פי כתב התביעה, לא התריע בפניהם על הסיכונים הכרוכים בהשתתפות באירוע הילולת רשב”י, שהאתר לא ערוך לקיים את הילולת רשב”י במצבו, בכך שלא הודיע שקיימות חוות דעת שאינן מאפשרות את קיום ההילולה במתכונת של עשרות ומאות אלפי משתתפים.

“הנתבעת התרשלה בביצוע לקוי של הילולת רשב”י ביצוע כושל ורשלני עד כדי רשלנות פושעת, אשר גבה מחיר דמים כבד במותם של 45 גברים וילדים, שבגינו הוכרז על יום אבל לאומי. הסעד המבוקש הוא סעד כספי. פיצוי בגין הנזק הפיזי והנפשי/פסיכולוגי שנגרם לכל אחד מהתובעים וליתר חברי הקבוצה המוגדרת”, נכתב.

“הנתבעת כשלה כישלון טוטלי במילוי תפקידה להסדיר את מתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון לטובת הסדרתו לקבלת מבקרים, להתאמתו לפעילות שוטפת ולקיום הילולת רשב”י המתקיימת מדי שנה בל”ג בעומר במירון מזה מאות שנים”.

עו”ד דוד מנע: “האסון ב’שביל המוות’ במירון נבע מרשלנות חמורה של כל מי שקשור לתפעול קבר הרשב”י, שלצערי, המדינה כריבון לא לקחה אחריות עליו. גם היום אם יתרחש אירוע המוני, הדברים יחזרו על עצמם. לא למדו לקח ולא מיישמים שום דבר מכל המלצות העבר”.

לדבריו, “אנו הגשנו תביעה ייצוגית בשם 1,000 נפגעים שהיו על ‘שביל המוות’ ואשר עד היום סובלים מטראומה ומנזקים נפשיים, כולל פציעות פיזיות. הערכנו את הנזק לכל אחד ב־50,000 שקל, ומדובר כאמור ב־1,000 אנשים, ומכאן התביעה על סך 50 מיליון שקל”.

מהמרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים נמסר בתגובה ל’ישראל היום’: “אנו נלמד את התביעה ונגיב בבית המשפט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות