ח”כ סעיד אלחרומי מרע”מ מת בגיל 49 מדום לב I הנשיא: כואב בתדהמה

ח"כ סעיד אלחרומי מרע"מ מת בגיל 49 בבית החולים סורוקה לאחר שלקה בהתקף לב • במערכת הפוליטית הגיבו למותו של חבר הכנסת מרע"מ • יו"ר רע"מ מנסור עבאס: "באמצע הדרך לבית חולים קיבלתי את הבשורה הרעה" •
אריה ריבקינד
י"ז אלול התשפ"א / 25.08.2021 09:32

יו”ר ועדת הפנים, ח”כ סעיד אלחרומי מרע”מ, מת הלילה (רביעי) בבית החולים סורוקה בבאר שבע, בגיל 49 –  לאחר שלקה בהתקף לב.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

יו”ר רע”מ, מנסור עבאס, ספד לאלחרומי מחוץ לבית החולים: “פוליטיקאי צעיר אנרגטי ומאוד חכם. הוא תמיד האמין בדרך שלו כבן של ערביי הנגב. האובדן גדול”.

אלחרומי נולד בשנת 1972 בשגב שלום. הוא היה חבר במועצת היישוב, ובהמשך נבחר לראש המועצה המקומית. כמו כן, שימש יושב ראש ועדת ההיגוי העליונה של ערביי הנגב.

במסגרת זו הוביל מספר מאבקים נגד מדינת ישראל. “המאבק שלנו בנגב הוא מאבק על הבית ועל עצם הנוכחות שלנו באדמותינו”, אמר.

בין השנים 2002-2014 שימש כמזכ”ל רע”מ, וכשהמפלגה התפצלה מהרשימה המשותפת שובץ במקום הרביעי, וכיהן  כנציג הנגב והציבור הבדואי ברע”מ.

בהצבעה על הקמת הממשלה ה-36 היה אלחרומי היחיד מהח”כים של רע”מ שנמנע בהצבעה.

הח”כית לשעבר אימאן חטיב-יאסין, הנחשבת למקורבת לעבאס, צפויה להחליף בכנסת את אלחרומי.

בראיון לגל”צ, אמר ח”כ עבאס: “זה דום לב חריף כנראה, צוותי מד”א ניסו להחיות אותו. קיבלנו הודעה תוך כדי ההחייאה. לצערי, באמצע הדרך לבית חולים קיבלתי את הבשורה הרעה. הוא אף פעם לא חשב על עצמו. תמיד היה קשוב לנגב, לאנשי הנגב, שירת אותם עד הרגע האחרון. חילוקי דעות משמעותיים לא היו, הוא כן תמך במהלך שלנו להיכנס לקואליציה ולהקים ממשלה ואחר כך הצביע בעד כל החלטות האמון. הוא הביע את מורת רוחו שלא הצלחנו להביא את כל מה שנקבע במו”מ לגבי הנגב”.

הנשיא, יצחק הרצוג אמר: “כואב בתדהמה את לכתו בטרם עת של ידידי סעיד אלחרומי יו״ר ועדת הפנים של הכנסת ואיש הנגב. בשלל תפקידיו היה סעיד שליח ציבור מאיר פנים ונבון שייצג נאמנה את החברה הבדואית בנגב. תנחומיי מקרב לב למשפחתו וחבריו לדרך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות