מנכ”לי 7 בתי חולים: אנחנו קורסים, ממחר לא נקבל יותר חולי קורונה

במסיבת עיתונאים שהתקיימה מול משרד הבריאות, טענו המנהלים: הממשלה לא עמדה בהסכמים, אין לנו אמצעים לטפל בחולים: "ממשלת השינוי רימתה אותנו" • מנכ"ל שערי צדק: "אני מתבייש לעמוד פה כפושט יד"
חרדים 10
י"ד אלול התשפ"א / 22.08.2021 18:54

שבעה מנהלי בתי החולים הציבוריים בישראל כינסו הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים דחופה – והודיעו על צעדים דרמטיים בגלל בעיות תקציב: “החל ממחר בתי החולים הציבוריים בישראל יפסיקו לקבל חולי קורונה והחל מיום רביעי יעברו שבעת בתי החולים למתכונת שבת מלאה”.

יש לך כסף בבוידם? רוצה לדעת איפה להשקיע? שאל את המנכ”ל

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

לדבריהם, 300 מיליון השקלים שהובטחו במשרד האוצר לבתי החולים הציבוריים עדיין לא הועברו, למרות שחלפו שישה חודשים מאז נחתם ההסכם בין האוצר לבתי החולים.

מנהלי בתי החולים סיפרו: “הגענו לקצה גבול היכולת, משרדי האוצר והבריאות הפקירו אותנו בשיא משבר הקורונה. הגענו למשבר הקשה ביותר בתולדותינו. אנו זועקים כבר שבועות לשרי הבריאות והאוצר שאין לנו יכולת להכיל את גל הקורונה הנוכחי. כל שנותר לנו הוא לזעוק ברחובות.

״ההסכם עליו חתמנו אינו ממומש, אין פתרון לשנה הבאה, אין לנו יכולת לשלם לספקים ונשאר לנו חמצן למספר ימים בלבד לפני קריסה. אי אפשר להילחם בקורונה ובניתוק של משרדי האוצר והבריאות במקביל”.

המנהלים הוסיפו: “ממשלת השינוי רימתה אותנו. מתוך אחריות אנחנו עומדים פה וקוראים לשר הבריאות ניצן הורוביץ להתייצב עכשיו. אנחנו סומכים עליך שתקח אחריות אישית ותטפל בזה עוד הלילה. אף אחד מאיתנו לא רוצה לראות חולה שלא מגיע לבית החולים”.

פרופסור עופר מרין, מנכ”ל בית החולים שערי צדק: “אני מתבייש לעמוד פה כפושט יד. מדינת ישראל הגיעה איתנו להסכם פשוט הכולל שלושה סעיפים, חצי שנה אחרי ההסכם ואף אחד מהסעיפים לא התקיים. המדינה צריכה להתבייש”.

מרין זעק: “במשך שנה וחצי אנחנו עובדים יום ולילה, שבעה ימים בשבוע, כדי להציל את מדינת ישראל. במשך ארבעה גלי קורונה אנחנו מפעילים את העובדים שלנו כדי להציל את המדינה מהמגפה. אנחנו לא עומדים פה כמחאה או שביתה, אלא אומרים אמירה ברורה: יש מצוקה, אין לנו ציוד, אין לנו אמצעים לטפל בחולים”.

פרופ’ יורם וייס, מנכ”ל בית החולים הדסה: “העובדים שלנו, שטיפלו באלפי חולים, נפגעו. שר הבריאות ומנכ”ל משרד הבריאות צריכים לבוא ולסייע. יש הרבה בעיות במדינת ישראל – אבל צריך לפתור את המשבר של בתי החולים הציבוריים בישראל”.

נדב חן, מנכ”ל בית החולים לניאדו: “חתמנו על הסכמים, הכול היה ברור ומוחלט – אך שום הבטחה לא התקיימה. קראו לנו בצו 8 להתייצב למלחמה. את שלנו עשינו, אבל בצד השני של ההתחייבות שום דבר לא עובד – ביורוקרטיה ותירוצים. אנחנו לא יכולים לקבל יותר חולי קורונה. לאן עוד נצטרך להגיע?”

יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני: “נושא בתי החולים הציבוריים זאת שערוריה. שר האוצר הקודם ישראל כץ חתם על העברת 650 מליון שקלים לבתי החולים בהתאם לסיכום איתם, והממשלה הרעה הזאת לא מיישמת את זה וגורמת בכך לסכנת נפשות לציבור בישראל.

“יש לעשות הכל על מנת שהכסף יעבור לבתי החולים הציבוריים, העומדים יומם ולילה במסירות נפש על משמר בריאותם של תושבי ישראל”.

ח”כ אבי מעוז: “כששר האוצר ליברמן עסוק בלהכביד יד התקציב על המשפחות ברוכות הילדים, על המשפחות החלשות ועל לומדי התורה, וכששר הבריאות הורביץ עסוק בקידום אג’נדות זרות, אין פלא שאין מי שידאג לרפואה הציבורית ולבתי החולים הציבורים, על מנת שאזרחי ישראל יזכו למערכת בריאות מתפקדת. אזרחי ישראל ראויים ליותר מהממשלה הזו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות