תינוק חיובי התגלה במעון חרדי – וההורים המשיכו להביא ילדים

במעון חרדי הפועל בבית שמש, בו שוהים מידי יום יותר מ-100 פעוטות, התגלה תינוק מאומת • אבל הצוות אפשר להורים להמשיך להביא את הפעוטות שנחשפו אליו: "זה בידיים שלכם והחלטתכם אם להשאיר" • עד שהורים הדליפו למשרד הבריאות
תמי גיל
י"ד אלול התשפ"א / 22.08.2021 19:22

במעון חרדי הפועל בעיר בית שמש בפיקוח התמ”ת, בו שוהים מידי יום יותר מ-100 פעוטות מגיל 0-3 – אותר ביום שישי תינוק חיובי לקורונה, לאחר שביום חמישי סבל מתסמינים של הנגיף.

יש לך כסף בבוידם? רוצה לדעת איפה להשקיע? שאל את המנכ”ל

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

המטפלות והצוות של הכיתה בה שהה התינוק, הגיעו ביום שישי והיום כרגיל – והכיתה פעלה עם הצוות ומספר תינוקות שהוריהם הביאו אותם, למרות שכולם היו אמורים לשהות בבידוד.

המטפלות אפשרו להשאיר את התינוקות במעון, בתנאי שההורים יבצעו בדיקה והם ייצאו שלילים – אבל עד אז הם יכולים להישאר במעון.

אחת האימהות אמרה לחרדים 10: “התינוק הגיע ביום חמישי, וביום שישי נמצא חיובי לנגיף הקורונה. אני לא מבינה את האמא. עשית בדיקת קורונה לילד ביום חמישי ושלחת אותו למעון  – למה את שולחת ילד חולה למעון?

“מנהלת המעון אמרה שזה לא בעיה. ‘תעשי לתינוק בן השלושה חודשים היום בדיקת קורונה, היום בערב תהיה תשובה – ואם יצא שלילי מחר כבר את יכולה להביא את התינוק למעון כרגיל. מבחינתם הכיתה פתוחה. ההורים יכולים להביא את הילד”.

האם הוסיפה: “אני לא מבינה איך מנהלת מעון מתנהלת כך. בכיתה שצריכה להיכנס לבידוד, כ-10 תינוקות שהוריהם עובדים ולא התאפשר להם לבטל את עבודתם הם השאיר את ילדיהם במעון. שאר ההורים לא השאירו את הילדים, בשל החשש להידבקות בנגיף”.

מנהלת המעון אמרה בשיחה איתנו: “אנחנו מבחינתנו פעילים, אתם תחליטו אם להביא את הילדים או לא. מבחינתנו בסוף חודש אנחנו מורידים את התשלום בכל מקרה – זה בידיים שלכם והחלטתכם אם להשאיר. אנחנו עבדנו. אם החלטתם לא להשאיר – מבחינתנו התשלום יורד כרגיל. אם אתה לא מגיע זה בעיה שלך אנחנו לא אחראים לזה”.

במשרד הבריאות אמרו לחרדים 10: “חשוב למלא טופס דיווח בידוד באתר משרד הבריאות, שהילד נמצא בבידוד עקב חשיפה לחולה מאומת. הפעוטות צריכים לעבור בדיקת קורונה ביום החשיפה, ושבוע לאחר מכן לעבור בדיקה נוספת. אם הבדיקה שלילית יכולים לצאת מבידוד – זה נכון לכלל הילדים שנחשפו לחולה.

“שאר צוות הגן, אם הן מחוסנות בשני חיסונים – צריכות לבצע בדיקת קורונה ויכולות לשוב למעון כרגיל”.

בהמשך, לאחר שהורים דיווחו על המתרחש למשרד הבריאות, התבצעה שיחה מהמשרד אל המעון ונאמר להם כי על כל ילדי הכיתה לצאת לשבוע בידוד פלוס שתי בדיקות שליליות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות