אברכים בכל זאת יזכו לסבסוד? זו הפרצה ב’גזרת המעונות’ של ליברמן

לאחר שפורסמו הקריטריונים לקבלת סבסוד למעונות היום, נראה שבכל זאת יתאפשר לאברכים לקבל זכאות • איך? מאחר שכל מי שלומד בפיקוח או במימון ממשלתי זכאי לסבסוד - הדבר נוגע גם ללימודי רבנות, דיינות והשגחת כשרות
חרדים 10
י"ב אלול התשפ"א / 20.08.2021 00:05

האם נמצאה פרצה במתווה ליברמן? היום (חמישי) פורסמו הקריטריונים החדשים של זרוע העבודה במשרד הכלכלה, לפי מתווה השר אביגדור ליברמן,  הקובעים איזה הורים יהיו זכאים לסבסוד במעונות היום והמשפחתונים.

יש לך כסף בבוידם? רוצה לדעת איפה להשקיע? שאל את המנכ”ל

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

המתווה, שנועד לשנות את תנאי הזכאות להנחות במעונות היום של ילדי אברכים הלומדים בכוללים – גרר הודעות-זעם מצד חברי הכנסת החרדיים.

אלא שלפי דיווח של יאיר שרקי בחדשות 12, סעיף אחר שמופיע בקריטריונים החדשים, והוכנס על ידי אנשי משרד המשפטים – צפוי להוביל לכך שאברכים רבים דווקא כן יזכו למימון מהמדינה.

לפי הסעיף החדש שהוכנס לקריטריונים, כל מי שלומד בפיקוח או מימון ממשלתי שתכליתם השתלבות בשוק העבודה – זכאי גם הוא למימון.

כיוון שכך, כל אברך שמקבל קצבה של מאות שקלים ממשרד הדתות – בעצם לומד בפיקוח או במימון ממשלתי – ומי שעושה מבחני רבנות או דיינות למעשה לומד מקצוע, ולכן זכאי לסבסוד.

לפי יאיר שרקי, זה גם מה שאמר אמש המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו”ד רז נזרי, בדיון שנערך בנושא.

לדבריו, רבנות ודיינות זה מקצוע – ולכן יהיה קשה למנוע מאברך שנמצא בפיקוח ממשלתי וניגש למבחנים בתחומים אלה לקבל את המימון.

ויש מסלול נוסף שיאפשר לאברכים נוספים לזכות במימון ששר האוצר מבקש לשלול מהם: כל אברך שיירשם לקורס משגיחי כשרות יוכל להגיד גם כן שהוא לומד מקצוע והוא עומד בקריטריונים. הרי לא בודקים אם הוא יעבוד באותו מקצוע בסוף, אלא רק אם הוא לומד אותו.

במפלגות החרדיות מתכננים להרחיב מאוד את הפרצה הזו. לפי שרקי, כבר בוצעה פניה לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי וליועץ המשפטי לממשלה בה נאמר כי החוק ממילא אומר שלימודים תורניים מקבילים להשכלה אקדמית, בחלק מהמכרזים בממשלה.

בקרוב נדע מה יכריע  משרד המשפטים והאם הסוגיה בכלל תגלגל עד בג”ץ.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אפשר גם ללמוד הוראה
    20/08/2021 11:17
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. יש מכללות חרדיות של לימודי הוראה ולומדים שם הרבה אברכים לקבלת תעודת הוראה