בנט: “נאשר אוטוטו, אולי כבר מחר, חיסון לבני 40 ומעלה ואז אני רץ”

כינס מסיבת עיתונאים כדי לקרוא לציבור להגביר את קצב ההתחסנות - והצהיר: "בחרנו בדרך הקשה, סגר הורס את עתיד המדינה" • "אם נמשיך להתחסן בהיקפים גדולים - נתגבר על הדלתא, זה בהישג יד" •
תמי גיל
י' אלול התשפ"א / 18.08.2021 20:36

מחדלי הקורונה של ממשלת בנט:  נפתלי בנט מסר הערב (רביעי) הצהרה במסיבת עיתונאים שקיים במשרד ראש הממשלה בירושלים, בעקבות הזינוק בתחלואת הקורונה.

יש לך כסף בבוידם? רוצה לדעת איפה להשקיע? שאל את המנכ”ל

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

בנט סיפר כי הוא “מאמין שנאשר אוטוטו, אולי כבר מחר, חיסון לבני 40 ומעלה. ואז אני רץ להתחסן”.

בנט, שבמשך מספר שבועות גרר רגליים, עד שהחליט לחסן חיסון שלישי – אמר: “אנחנו במדינת ישראל החלוצים בחיסונים השלישיים. לפני שעה קלה ארצות הברית הודיעה שלקראת סוף ספטמבר היא תעמיד לרשות אזרחיה את החיסונים המשלימים וכך עוד מדינות יבואו בעקבותיה”.

בהמשך אמר: “ההחלטה לא הייתה פשוטה עבורנו, אבל ידענו שזאת הדרך הנכונה להילחם בקורונה. אזרחי ישראל נהנים מהחיסון השלישי מאז סוף חודש יולי. אנחנו היחידים שמעניקים חיסון שלישי בכל העולם. אם אזרחי ישראל ימשיכו להתחסן בהיקפים דומים נוכל להתגבר על הדלתא. זה בהישג יד. לפני בערך חמישה חודשים, בחודש מרץ, זן הדלתא נכנס לישראל ביתר שאת באפריל ובמאי והחל להתבסס כאן. מה מייחד את הדלתא? זה זן שמתרבה הרבה יותר מהר. לכן כשמוצאים חולה מאומת, יש בגוף ישלו יותר מפי אלף עומס נגיפי. ואז כשהם מסתובבים הם פולטים הרבה יותר נגיפים ולכן זה מדבק כל כך”.

על רקע העובדה שהממשלה התעכבה זמן רב ולא אישרה הגבלות, אמר: “ממשלת ישראל פועלת לפי אסטרטגיה ברורה. חשוב לי לשתף אתכם איך נביא את אזרחי ישראל לחוף מבטחים בתוך הצונאמי העולמי. מטרת התוכנית פשוטה, לשמור על הבריאות ולשמור על הפרנסה שלכם. אלה שני היעדים. לא יעד אחד. לא כל העולם הוא בפריזמה של קורונה. יש פרנסה. יש כלכלה יש עתיד למדינה. בעיני גם פרנסה וכלכלה זה חיי אדם. נעשה הכל כדי שתוכלו לפרנס את המשפחות שלכם בכבוד. כדי שמסעדן לא יפשוט רגל וכדי שהילדים שלכם לא ייאלצו לבהות 200 ימים מול הזום.

“סגר הוא הצעד הכי פשוט עבור הממשלה. בחרנו בדרך הקשה – לבצע עשרות רבות של פעולות כדי שיחד יאפשרו לנו להימנע מהסגר. הסגר הוא קו ההגנה האחרון. רק כאשר כל האפשרויות האחרות מוצו.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

“אני רוצה לפוגג פה את חדשות הפייק, זה אולי הדבר הכי חשוב. החיסונים עובדים בצורה בלתי רגילה, הם גם בטוחים והם בעיקר עובדים.

“בשבוע האחרון מתוך 105 נפטרי קורונה, 103 לא השלימו את כל מנות החיסונים הנדרשות, זה כבר לא מקום של שתי דעות, זה עולם שאני לא מכיל את הדעות השונות, יש פה מדע ועובדות שהחיסונים מצילי חיים, יותר ממיליון ישראלים התחסנו בחיסון השלישי, אבל הרבה עוד לא עשו את זה. החיסונים מצילי חיים. זה לא דבר בלתי רגיל, יש חיסונים שצריך לחדש מעת לעת”.

הליכוד הגיב: “בנט סירב להיענות לקריאתו של נתניהו, התעכב 6 שבועות ובזבז זמן יקר בהבאת החיסון השלישי שנתניהו הזמין מראש לישראל. נתניהו אמר שלא צריך לחכות לארה”ב וקרא להביא את החיסון השלישי כשהיו חולים בודדים ובנט נזכר להביא את החיסון כשהיו כבר כ-2,200 חולים. העיכוב והכישלון של בנט עלה במאות חיי אדם ובעשרות אלפי חולים. בנט – אפס בקורונה, אפס במנהיגות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הצהרות
    19/08/2021 10:38
    ד"ר עאבס מוסברי
  1. …ובכן כוונת הנוכל הקירח מרעננה..שרימה וממשיך לרמות את כולם במצח נחושה..שמכאן הוא רץ לכיוון עזאזל..שם מקומו.הוא והשקדייה הלא פורחת.שלמדו לדקלם כל יום..סיסמאות שקר.שלמדו במכללה הפתוחה לשקר.חוצפה.ורישעות..מדרשת השמאל..