דלתא? יש זן חדש שמכניס ללחץ את משרד הבריאות: ‘יגיע? סגר!’

בישראל כיום יש שבעה זנים שונים, מסוכנים, חוץ מזן הדלתא, וכל הזנים הללו נכנסו לארץ מחו"ל • ראש מטה בריאות הציבור: "כמחצית מהתחלואה הנכנסת - ממדינות שמהן אין חובת בידוד" • עודכנה רשימת המדינות האדומות
חרדים 10
ח' אלול התשפ"א / 16.08.2021 11:36

יומיים לפני כניסת ההגבלות החדשות: ועדת החוקה של הכנסת אישרה היום (שני) את תקנות התו הירוק ואת העדכון לרשימת המדינות האדומות והגבלת היציאה מישראל.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

לפי התקנות שאושרו, החל מהלילה בחצות נוסף איסור יציאה לבולגריה, אך הותרה היציאה לחלק מהמדינות שנאסרה הנסיעה אליהן בעבר – בהן ארגנטינה, דרום-אפריקה, רוסיה, בלרוס, אוזבקיסטן, קירגיסטן, בריטניה וקפריסין.

אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה בדיון כי כבר כשבוע יש למעלה מ-6,000 מאומתים מדי יום, ופי-200 במספר החולים הקשים. “נרשמת עליה מהירה וחדה בתחלואה ברוב מדינות העולם. כמחצית מהתחלואה שנכנסה לארץ – הן ממדינות שמהן אין חובת בידוד. המודל הקודם כבר לא אפקטיבי, וזמן התגובה היה יחסית ארוך – כשבועיים, והגבנו באיחור לאחר שהתחלואה כבר הייתה בארץ.

“יש לשנות התפיסה – ויש להרחיב משמעותית את חובת הבידוד, אך לצמצם את המדינות האסורות לנסיעה. המטרה לצמצם את היקף התחלואה, ואנו יודעים על מספר זנים מסוכנים שהחלו להתפתח במספר מדינות בעולם”.

לדבריה, בישראל כיום יש שבעה זנים שונים, מסוכנים, חוץ מזן הדלתא, וכל הזנים הללו נכנסו לארץ מחו”ל. המדינות שנאסרה הנסיעה אליהן נבחו בקפדנות ובזהירות – ואלו רק המדינות שהסיכון בהן הוא גדול במיוחד.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

ד”ר אשר שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים, הזהיר מפני זן מסוכן שזוהה בארה”ב עמיד פחות לחיסון: “אם הווריאנט הזה יגיע לישראל – הוא ישנה את תמונת המשחק.

“במילים פשוטות – הוא ידחוף אותנו לסגר שאנחנו מנסים להימנע ממנו. אנחנו רואים עובדות ראשונות שמתייחסות לאותו וריאנט, ומזהים יעילות פחותה של כל החיסונים עליו – פייזר, מודרנה ואסטרהזניקה. זאת אומרת שהחיסון יעיל גם לווריאנטים, אך פחות”.

לדבריו, “ככל שהעולם יותר יתחסן יהיו פחות זנים, והמשחק בזמן, ודחיית חדירת הזנים לארץ, הן בהחלט כדי לאפשר ליותר אנשים להתחסן. לא כל מה שהכרנו בגל הראשון, השני והשלישי מתרחש גם עכשיו, והמחלה הזו מחייבת אותנו להתמודד כל הזמן”.

ממלא-מקום יו”ר הוועדה, איתן גינזבורג, הדגיש את החובה לאכוף את חובת-הבידוד של המגיעים ממדינות מסוכנות. הוא קרא למנוע מכאלו, את הכניסה לתחבורה הציבורית מנתב”ג, ברכבת או באוטובוס.

גינזבורג קרא להימנע מהצורך באישור נוטריוני למסמכים המוגשים לוועדת-החריגים להיתר יציאה למדינות האסורות, אלא להאמין לאזרחים – ואם יתברר שהם שיקרו להעניש בחומרה.

אמנון שמואלי, נציג רשות האוכלוסין השיב כי אישור עו”ד נדרש כדי לאמת את המסמכים ולהבטיח את מהימנותם.

עירית ויסבלום מהיעוץ המשפטי של רשות האוכלוסין, הוסיפה את מעורבותם בהפעלת ועדת חריגים זו.

אוסמה סעדי מהרשימה המשותפת מחה על שינוי ההנחיות משבוע לשבוע – בפרט לגבי אירועים מתוכננים מראש כחתונות.

עו”ד רועי רוזנטל, נציג ההסתדרות, הדגיש את השפעת איסור הנסיעות למדינות שונות, על עובדים רבים בתחומי התעופה והתיירות.

בוועדה העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח”כ אפרת רייטן אושר כי המדינות היחידות שמחוסנים ומחלימים שהשבים מהם לא ידרשו לבידוד על פי הצו החדש: אוסטריה, אוסטרליה, הונג קונג, הונגריה, טאיוואן, מולדובה, ניו זילנד, סין, סינגפור וצ’כיה.

הצו נכנס אוטומטית לתוקף הלילה – ב-16 באוגוסט

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם המקור הראשוני מארה"ב ולא מסין
    17/08/2021 03:04
    רש
  1. המקור מעבדה אבל לא בווהאן אלא המעבדה הצבאית פורט דטריק במרילנד בארה”ב. המעבדה במרילנד נסגרה ע”י ה- CDC בפתאומיות ביולי 2019 בגלל בעיות בטיחותיות הקשורות לשימוש בחומר מסוכן לאדם ולחי (select agent) בעת ניסויים על פרימאטים במעבדה. באותו הזמן, ביולי 2019, היו התפרצויות של מחלות נשימתיות שנבעו מוירוס “לא ידוע” בשתי בתי אבות בצפון וירג’יניה (לא במרחק רב מהמעבדה במרילנד), ובמקביל באותו הקיץ החלה להתפשט ברחבי ארה”ב מחלת ריאות “מסתורית” אשר טענו שהסיבה נובעת משימוש בסיגריות אלקטרוניות. דבר מעניין בנושא מחלת הסיגריות האלקטרוניות שעלה לכותרות בקיץ-סתיו 2019 היא שהמחלה “נעלמה” בפתאומיות כלא הייתה בהתחלת 2020, כאשר החלו לאבחן קוביד19 בארה”ב, למרות שעד היום ממשיכים לעשן אותו סוג של סיגריות אלקטרוניות ברחבי ארה”ב. באוקטובר 2019 התקיימו המשחקים הצבאיים העולמיים בווהאן בסין, בהשתתפות אטלתים צבאיים מכל העולם, כולל ארה”ב. במשלחת של ארה”ב היו 5 ספורטאיים אשר חלו כאשר הגיעו לווהאן, ולא יכלו להשתתף, כאשר נטען שהם חלו במלריה, למרות שבסין ובפרט בווהאן לא היה אף מקרה של מלריה כמה עשורים טובים. דבר מעניין נוסף, התברר שחברת מודרנה ביקשה את האישור לייצור חיסוני mRNA נגד וירוס קורונה, כבר בהתחלת דצמבר 2019, לפני שבכלל ידעו על המגפה בסין!
    כל הדברים שציינתי מראים בצורה מפורשת את המקור האמיתי של הנגיף.