מטריף: המפעל מכר בשר טרף – עשרות מסעדות מכשרות את הכלים

בפשיטה על מפעל 'כהנים' בנהריה התגלה בשר לא כשר שהגיע מדיר אל אסד - ותעודת הכשרות ניטלה מממנו לאחר שימוע מהיר • ברבנויות מקומיות בכל רחבי הארץ פועלים מול רשימת הלקוחות של המפעל - על מנת לבלום את הפצת בשר הטריפה ולהכשיר את הכלים מחדש
יוסף גרינבוים
כ"ג אב התשפ"א / 01.08.2021 19:55

בבדיקה שגרתית של מפקח היחידה הארצית להונאה בכשרות באיטליז מושגח בצפון הארץ, נמצאו צלעות כבש שנרכשו ממפעל ‘הכהנים’ בנהריה, אשר העלו את חשדו של המפקח.

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

רוצים חופשה עם שובר הנחה? אסור להחמיץ את מה שקורה בירושלים

הנתחים הובאו לבדיקת שני מנקרים מומחים, שאישרו את החשדות ואף מצאו שאריות חלב על חלק מן הנתחים הבלתי מומלחים, דבר המצביע על בשר שאינו כשר ואסור באכילה.

לאור חומרת הממצאים הגיעו נציגי הרבנות נהריה, ביחד עם מנקר מומחה, למפעל ממנו נרכשו הצלעות, תוך זימון בעל המפעל למקום באופן מיידי.

במהלך חיפוש שערכו במקום, איתרו בשר טריפה ממקומות שונים שכללו גם שקדי עגל טרפים מחברה ביישוב דיר אל אסד.

לבעלי המפעל נערך שימוע ולאחר מכן הוחלט על הסרת תעודת הכשרות.

ביחידה הארצית להונאה בכשרות פתחו בחקירה על מנת להגיע אל כל הלקוחות של המפעל, וביקשו ממשגיחי אולמות, מסעדות, מלונות ואיטליזים ליידע בהקדם את הרבנים המקומיים על מנת להוציא את הבשר שהגיע מהמפעל בהקדם – ולהכשיר את הכלים.

בהודעת הרבנות שפורסמה מייד לאחר המקרה, נמסר כי על כל מי שרכש בשר ממפעל זה לבצע שאלת רב בנוגע להכשרת כלים, וכי היחידה הארצית ממשיכה בחקירה.

אסף ענבר, רכז היחידה להונאה בכשרות של הרבנות הראשית – שהיה מעורב בגילוי מספר: “נסיון העבר מלמד כי במקרה של תפיסת הונאה מסוג זה ישנה חשיבות עצומה לעבודה מהירה בשטח, שכן מיד לאחר ההלם הראשוני בעל העסק עלול לפעול להעלמת הממצאים. דרשנו וקיבלנו מבעל העסק את רשימת הלקוחות המלאה שלו וכעת אנו פועלים בשיתוף הרבנויות המקומיות על מנת לוודא בלימה של הפצת התוצרת הטריפה ויידוע הצרכנים ככל הנדרש”.

אסף הוסיף: “מדובר בהונאת כשרות מורכבת, שכן בוצע ערבוב של בשר טרף וכשר, דבר המקשה על גילוי מקרים אלו״.

הרב רפי יוחאי, מנהל תחום אכיפה וסגן מנהל אגף הכשרות הארצי: “מחלקת ההונאה בכשרות פועלת ביעילות הודות לדיווחים יומיומיים המתקבלים ממשגיחים, מפקחים ורבני הערכים המקומיים בכל מקרה של חשד.

הפריסה של מעגלי ההשגחה – משגיחים, מפקחים ומחלקת ההונאה הארצית הנמצאים בקשר הדוק ופתוח, מאפשרת לאתר במהירות המירבית מקרים חמורים כגון זה. המפקח ושאר המעורבים מנעו הגעת טריפות לאלפי צרכנים.”

מטורף: 5 ימים של כיף ואטרקציות למשפחה ללא הפסקה • כל הפרטים

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

למה כדאי לצעירים להתחסן נגד הקורונה דווקא ב’בין הזמנים’?

הרב יוחאי הוסיף: “בימים אלו של שיא עונת התיירות, שבה תחום ההסעדה פעיל ביותר ויש רכישת הבשר מוגברת, קיים פיתוי גדול מאוד לנסות לדחוף תוצרת פופולארית ובכלל זה צלעות כבש טריפה וכדו’ ועל כן נדרשת עירנות גדולה במיוחד של כל גורמי הכשרות על מנת לגדוע באיבו כל נסיון להכשיל את הציבור, אני קורא לציבור לעקוב אחר תוקפם של תעודת הכשרות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות