האם מחירי הלחם יעלו? זו ההמלצה הדרמטית שפרסמה ועדת המחירים

ועדת המחירים בנושא הפיקוח על מחירי הלחם הודיעה על המלצותיה - לאחר שקבעה כי ישנה תחרות בשוק הלחמים • בשלב זה, הוועדה תגן על ההמלצות בשימוע ציבורי • לפי הנתונים, היקף הצריכה של הלחמים המפוקחים ירד בעשרות אחוזים בשנים האחרונות
יוני גרין
י"ג אב התשפ"א / 22.07.2021 17:37

ועדת המחירים הבין-משרדית המשותפת למשרד האוצר ולמשרד הכלכלה והתעשייה, בנושא הפיקוח על מחירי הלחם –  פרסמה היום (חמישי) את המלצותיה, לפיהן יש לבטל את הפיקוח על מחירי הלחם במדינה.

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

עמדה זו נתמכת גם על ידי רשות התחרות, שייעצה לוועדת המחירים בתהליך.

על פי המלצת הוועדה, קיימת תחרות בשוק הלחמים המפוקחים בין המאפיות המובילות בשוק ולכן אין הצדקה לקבוע מחיר מפוקח בשוק.

במקום קביעת מחיר מפוקח, הוועדה ממליצה לעבור לפיקוח במודל של מעקב שוטף אחר מצב השוק – דיווח מהיצרנים על רמת הרווחיות והמחירים. עמדה זו מבוססת על ההצדקות הקיימות בחוק לקיומו של פיקוח, ועל חסרונותיו של מנגנון פיקוח מחירים, שעלול להוביל בטווח הבינוני-ארוך לעליות מחירים, לדחיקת מתחרים מהשוק, לשחיקה באיכות המוצרים הנמכרים, ומכאן גם לפגיעה בציבור הצרכנים והצרכניות.

בשלב זה הוועדה יוצאת לשימוע ציבורי על ההמלצות ומאפשרת לציבור להעביר התייחסות.

לאחר קבלת ההערות וניתוחן, הוועדה תפרסם המלצה סופית לשר האוצר, אביגדור ליברמן ולשרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי.

לאחר עיון בהערות הציבור יידרשו השרים לקבל החלטה בנושא בהתאם לקבוע בחוק, תוך שימת לב להשפעת הצעד על יוקר המחיה ועל הצרכנים והצרכניות הישראליים.

נכון להיום, הלחמים עליהם יש מחיר מפוקח הם: כיכר לחם אחיד, לחם אחיד פרוס, כיכר לחם לבן, לחם לבן פרוס, חלה מלבנית (חשופה).

לפי נתוני הוועדה, היקף הצריכה של הלחמים המפוקחים ירד בעשרות אחוזים בשנים האחרונות, גם בקרב משקי בית בחמישון התחתון, ובמקביל חלה עלייה בצריכת לחמים מיוחדים ולחמניות.

לפי נתוני הוועדה מוצר הלחם המרכזי שצורכים משקי הבית בחמישון התחתון הוא פיתות שאינן מפוקחות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות