בנט התקפל: חופש פולחן בהר הבית? “הכוונה הייתה לחופש ביקור”

אתמול הודיע בנט כי חופש הפולחן בהר הבית יישמר, אבל הבוקר לשכתו הבהירה: "אין שינוי בסטטוס קוו בהר הבית, הכוונה הייתה לחופש ביקור" • בן גביר: "כך מתנהלת קואליציה המתבססת על רע"מ: התנועה האיסלאמית דורשת ובנט מתקפל ומוציא הודעת הבהרה מביכה"
חרדים 10
י' אב התשפ"א / 19.07.2021 10:45

לשכת ראש הממשלה נפתלי בנט הודיעה אתמול, בתום הארכת מצב שקיים, על שמירת חופש הפולחן של היהודים בהר הבית, וכי תימשך עלייה מסודרת של יהודים בתשעה באב. בנט הדגיש בהודעתו, כי חופש הפולחן בהר הבית יישמר באופן מלא גם למוסלמים, המציינים בימים הקרובים את חג הקורבן.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

אלא שהבוקר (שני) באה ההתקפלות, כאשר לשכתו הבהירה: “אין שינוי בסטטוס קוו בהר הבית”, הכוונה הייתה לחופש ביקור ולא חופש הפולחן.

ח”כ בצלאל סמוטריץ תקף את התנהלותו של בנט: “כבר חצי שנה יהודים מורשים להתפלל בהר הבית. נתניהו ואוחנה עשו את זה בשקט, בלי כותרות ובלי לקבל קרדיט. בנט יצא בהצהרת יח”צ פומבית כדי לקבל קרדיט ואז נדרש להתקפל וגרם נזק שבסבירות גבוהה יחזיר את המצב לאחור ויפגע בזכויות היהודים לחופש פולחן בהר. זה ההבדל בין אחריות לפופוליזם יחצני”.

הודעת בנט על חופש הפולחן ליהודים בהר הבית עוררה זעם במפלגת רע”מ ובמרצ.

רע”ם והתנועה האסלאמית פרסמו אתמול הודעה, בה נטען שלמוסלמים זכות בלעדית על מסגד אל־אקצא.

יו”ר סיעת הרשימה המשותפת אחמד טיבי אמר הבוקר ברשת ב’, כי מסגד אל־אקצא והרחבה סביבו הם מקום תפילה קדוש למוסלמים בלבד. “אני לא רוצה להתערב באמונות של אחרים, אבל יהודים מתפללים בבתי כנסת, נוצרים בכנסיות ומוסלמים במסגדים”, אמר ח”כ טיבי.

 השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג’ ממרצ, התייחס ברשת ב’ לאמירת בנט: “מה שקרה אתמול זה ניסיון לחמם את המצב ולהביא להתנגשות דתית, בשביל מה? זאת אמירה לא במקום. אני לא זוכר ראש ממשלה שאמר דבר כזה. אתה יודע שהמקום הזה נפיץ וזה יביא להתנגשות. יכול להיות שהסטטוס קוו מפלה, אבל זה מה שמוסכם. זו התגרות, לא תפילה. כאנשים מתעמתים, שניהם נוקטים באלימות”.

ח”כ אורית סטרוק מסיעת הציונות הדתית תקפה: ”זה היה רק ענין של זמן. לשכת בנט חוזרת בה מההודעה על חופש פולחן ליהודים בהר הבית. כפי שאמרתי: כשכסא ראש הממשלה יושב על הכתפיים של מנסור עבאס, כל תנודה קלה של הכתפיים מרעידה את הכסא. ממשלה מסוכנת”.

יו”ר עוצמה יהודית ח”כ איתמר בן גביר: ”הבוקר קיבלנו עוד הבהרה איך מתנהלת קואליציה המתבססת על רע”מ: התנועה האיסלאמית דורשת ובנט מתקפל ומוציא הודעת הבהרה מביכה. לא יעזור לבנט ולעבאס: עולי הר הבית ימשיכו להתפלל בהר הבית, המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, על אפם ועל חמתם של אנשי התנועה האיסלאמית והשותף שלהם – ראש ממשלת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות