עיקרי התפריט: אלה הדרישות של אבו מאזן לחידוש המו”מ עם ישראל

הרשות הפלסטינית הכינה 'רשימה' עתירת בקשות, שתוצג השבוע לממשל ביידן - עם העתק ללשכתו של בנט, כהקדמה לחידוש משא-ומתן עם ישראל • בין הדרישות: הפסקת בנייה ביו"ש והגבלת עליית יהודים להר הבית
חרדים 10
ב' אב התשפ"א / 11.07.2021 09:39

ברשות הפלסטינית בונים על ממשל ביידן שיספק רוח גבית ויאפשר הישגים על גבה של ישראל, כתנאי לחזרה למשא ומתן המדיני. כך חשף הפרשן אהוד יערי בחדשות 12.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

הדרישות יציבו קושי של ממש בפני בנט, שקד וסער – בעוד מיכאלי והורוביץ בוודאי יהיו קשובים לפחות לחלק מהבקשות.

על פי הדיווח, אחת הדרישות הבסיסיות היא פתיחה מחדש של ה’אוריינט האוס’ ויתר המוסדות הפלסטיניים, שנסגרו מאז 2001 במזרח ירושלים – פעילות שנמנעת כיום על ידי המשטרה והשב”כ.

דרישה נוספת היא להגביל את פעילות המשטרה סביב המסגדים בהר הבית והפחתת ביקורי היהודים במקום.

עוד בדרישות: הפסקת פינוי של ערבים מבתיהם בירושלים, ביצוע הפעימה הרביעית של שחרור אסירים פלסטיניים מלפני שנים רבות, הפסקת הבנייה ביו”ש ובמזרח ירושלים ופינוי מאחזים היושבים על אדמות של ערבים, הפסקת הריסת בתים בבקעת הירדן, הפסקת כניסת צה”ל לערים פלסטיניות ומתן נשק למנגנוני הביטחון הפלסטיניים.

דרישות אחרות עוסקות בחיזוק הכלכלה הפלסטינית וכוללות: העברת סמכויות תכנון ורישוי לרשות הפלסטינית וחיזוק פעילותה בשטחי B, הגדלת מספר הרישיונות לעבודה בישראל, בניית מסילת רכבת בשטחי הרשות, הקצאת כ-60% משטחי C למפעלים פלסטיניים, וכן שדרוג התשתית הסלולרית.

יערי כותב: “ברור שהממשלה הנוכחית לא בנויה לצעדים רחבים מדי עם הפלסטינים. אבל בכל זאת יש ביכולתה אולי לסכם עם האמריקנים שמתחילים בצעדים של עקב בצד אגודל וניגשים בזהירות לשנות את הדינמיקה ביחסים עם הפלסטינים עוד בטרם יסתיים עידן אבו מאזן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות