קריאות ‘בוגד’ נגד עבאס במגזר, הקואליציה במגעים עם ‘המשותפת’

הביקורות ברשתות החברתיות נגד רע"ם ועבאס באות על רקע ההצבעה של חברי המפלגה בעד חוק האזרחות והתמיכה במהלכי הממשלה • לפיד וגנץ חותרים להסכמות רחבות עם 'הרשימה המשותפת' שיאפשרו לה להיות רשת בטחון - במיוחד בתקציב
אריה ריבקינד
ב' אב התשפ"א / 10.07.2021 22:35

ברשתות החברתיות בחברה הערבית מתגברות הקריאות נגד רע”ם והעומד בראשה ח”כ מנסור עבאס.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

לפי דיווח ב’כאן חדשות’ הערב,  מבקריו של עבאס מכנים אותו “בוגד” ומאשימים אותו כי תקע סכין בגבם של הפלסטינים, נפגעי חוק האזרחות, לאחר שהצביע בעד החוק.

לטענות נגד עבאס מצטרפות ההאשמות כי למרות הצטרפותה של רע”ם לקואליציה, נמשכות הריסות הבתים בישובים הלא מוכרים, האלימות בחברה הערבית משתוללת וצה”ל כבר תקף בעזה 3 פעמים – כל זה מאז הקמת הממשלה שעבאס תומך בה.

גורמים ברע”ם אמרו ל’כאן חדשות’ כי בשל ההחרפה בהסתה, הוצע למנסור עבאס לקבל אבטחה, אך הוא מתנגד לרעיון משום שלדבריו אין איום מוחשי על חייו.

“אינני זקוק לאבטחה, אני מופיע בישובים הערביים בביטחון, למעט מקומות מסויימים שמהם אני מדיר את רגליי”, הסביר.

בתוך כך, העיתונאית דפנה ליאל דיווח בחדשות 12 כי לפיד וגנץ חותרים להסכמות רחבות יותר עם ‘הרשימה המשותפת’ שיאפשרו לה להיות רשת בטחון לממשלה בשורה של נושאים. לפי הדיווח, גנץ נועד עם טיבי השבוע. בלשכתו טוענים שדיברו על נושא ספציפי וכי אין הסכמות כלליות.

עם זאת, שר הרווחה מאיר כהן אישר בריאיון ל’פגוש את העיתונות’ שמפלגתו חותרת להבנות רחבות יותר מול הרשימה המשותפת כדי להבטיח את יציבות הקואליציה: “יש נושאים שאפשר לשתף בהם פעולה. גם אנחנו יודעים לעשות פוליטיקה”, אמר.

גורמים ברשימה המשותפת אמרו אמש לחדשות 13,  כי הם נכונים לסייע לקואליציה בהעברת התקציב. זאת בשל חוסר העניין שלהם בבחירות נוספות ובחזרת נתניהו לשלטון. במקביל, גם בקואליציה מבינים שבלי עזרת המשותפת העברת התקציב היא משימה כמעט בלתי אפשרית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות