גם שר הבריאות נגד ‘גזרת המעונות’ • פורר: ‘אין לי ספק שזה יבוצע’

שר הבריאות ממרצ מביע התנגדותו למהלך של ליברמן: "בעד לתת לילדים מה שהם צריכים - במנותק ממה שההורים שלהם עושים" • ח"כ מוסי רז ממרצ הצטרף להצעה שיזם ח"כ אוריאל בוסו מש"ס: "נגד שינוי מתווה סבסוד מעונות היום, לבלום את הפגיעה הקשה בילדים"
אריה ריבקינד
כ"ח תמוז התשפ"א / 08.07.2021 12:56

שר הבריאות ניצן הורוביץ מתנגד להחלטת שר האוצר אביגדור ליברמן לערוך רפורמה בזכאות לסבסוד מעונות היום.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

בראיון לגל”צ אמר הבוקר (חמישי) השר הורוביץ: “אני בעד לתת לילדים מה שהם צריכים – במנותק ממה שההורים שלהם עושים. ילד הוא ישות בפני עצמה, ואם טובתו היא להיות במעון – אני לא בעד לשלול ממנו את זה”.

השר עודד פורר הבהיר ברעיון ברשת ב’ כי הוא תומך בגזרה: “החלטת שר האוצר היא במסגרת הסכמות קואליציוניות. אין אף אחד בקואליציה שלא רוצה לעודד זוגות שאינם עובדים לצאת לעבודה. הסבסוד הזה זה סיפור של השנים האחרונות שצריך לעצור. אין לי ספק שזה יבוצע בפועל”

ח”כ אוריאל בוסו מש”ס הגיש הבוקר בקשה למזכירות הכנסת לקיים דיון דחוף במליאת הכנסת, “נוכח הבריונות של הממשלה נטולת החמלה שמכוונת לפגוע בשכבות החלשות. כל מי שיש בו עוד טיפה ערכים ואידיאולוגיה מהיושבים שם מוזמן להצטרף בכדי לבלום את הפגיעה הקשה בילדי ישראל”.

ח”כ מוסי רז ממרצ הצטרף להצעה שיזם ח”כ אוריאל בוסו מש”ס – ויצא נגד שינוי מתווה סבסוד מעונות היום.

מחבר הכנסת רז נמסר: “אני שמח ששר האוצר ליברמן פועל לשילוב חרדים בשוק העבודה אך אסור ששילוב זה יהיה תוך פגיעה בילדים. אני יכול לחשוב על דרכים טובות יותר לשילוב כמו ביטול גיוס החובה (או לפחות הורדת גיל הפטור), לימודי ליבה ועוד.

“מי שייפגעו מהחלטת ליברמן הן משפחות מעוטות יכולת, וכאלה יש רבות לא רק בחברה החרדית. על המדינה להושיט יד לחלשים ולא להעמיק את מצוקתם״.

מוקדם יותר היום, ח”כ מאיר פרוש התראיין בגל”צ ותקף בחריפות את שר האוצר ליברמן על החלטתו: “גם פרעה רצה לחסל את עם ישראל. ליברמן רוצה לעשות את זה כך. נתגבר גם עליו. הוא העביר את גזירות הרוע האלה מתוך שנאה למגזר החרדי”.

שר האוצר אביגדור ליברמן הגיב בצהריים בחשבון הטוויטר שלו: “אני מתחבר לשותפיי בקואליציה, אכן ‘יש מה ללבן’, לילדים צריך להעניק ‘מה שהם צריכים’ – השכלה ויכולת להשתלב בשוק התעסוקה, להתפרנס בכבוד ולא להתבסס על קצבאות ונדבות.

“ולידידיי מהמגזר החרדי, אני קורא לכם לחזור למקורות ולדברי הרמב”ם (שעבד במשרה מלאה), שאמר: ‘כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא'”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות