עוד מבוכה לקואליציה: משכה את החוק נגד החרדיות כי לא היה רוב

הקואליציה משכה את חוק שירות הביטחון לאחר שלא השיגה רוב • ח"כ ישראל אייכלר וח"כ מאיר פרוש הצליחו לשכנע את חברי הכנסת של רע"מ והמשותפת להתנגד או להימנע בהצבעה על החוק - מסיבות דתיות
אריה ריבקינד
כ"ז תמוז התשפ"א / 06.07.2021 23:40

ניצחון לחרדים: הקואליציה משכה הערב (שלישי) מסדר היום את חוק גזירת ‘ועדות המעקב הצבאיות אחרי בנות דתיות’, שעבר בשבוע שעבר בקריאה ראשונה, לאחר שלא הצליחה להשיג רוב – בשל התנגדות של חברי רע”מ.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

בניסיון להשיג רוב, נעשתה פנייה מצד גורמים בקואליציה לחבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת, וביקשו ממנו שייעדר מההצבעה – אך הוא סירב.

זאת לאחר שחבר ועדת חוץ וביטחון ח”כ ישראל אייכלר וח”כ מאיר פרוש, יחד עם יתר הח”כים החרדים, הצליחו לשכנע את חברי הכנסת של רע”מ והמשותפת להתנגד או להימנע בהצבעה על החוק, מסיבות דתיות.

אחרי שבקואליציה הבינו שאין רוב להעביר את החוק, נאלצו להוריד אותו לעת עתה מסדר היום בבושת פנים, והוא לא יובא להצבעה.

בתחילת השבוע נאבקו אייכלר ופרוש בוועדת חוץ וביטחון נגד החוק, והצליחו לנעול את ישיבת הוועדה ללא הסכמות.

שר הביטחון בני גנץ אמר: “נאלצתי למשוך הלילה חוק חשוב מאוד שמטרתו מניעת השתמטות מצה”ל של נשים שנתנו הצהרת שווא על דתיותן. המשמעות היא שהוועדה שיכלה לבטל פטורים כאלו, תפורק, ואנחנו במערכת הביטחון ניוותר בלי הכלים להתמודד עם התופעה”.

גנץ  הוסיף: “צר לי מאוד, שמפלגת הליכוד ומפלגות ציוניות נוספות, מביאות לפגיעה בביטחון ועידוד השתמטות. כשר הביטחון אכנס את הצוותים המקצועיים, ונבחן כיצד לפעול בנושא כבר בימים הקרובים”.

במפלגת הליכוד הגיבו: “נמשיך לפעול בנחישות כדי להפיל את הממשלה הרעה הזו”.

ח”כ שלמה קרעי:  “הממשלה הרעה הזו לא יכולה לזוז סנטימטר בלי תמיכת תומכי הטרור והאנטי ציוניים. הם תלויים ברע”ם, הם זקוקים למשותפת והם ימכרו את נשמתם כדי להחזיק בכסא. נפיל אותם במהרה בעזרת ה’, שלא יספיקו לקלקל יותר מדי”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’: “יום שני ברציפות שאזרחי ישראל נוכחים לדעת עד כמה מדובר בקואליציה אנטי ציונית שאין לה רוב לשום חוק ציוני. חוק שקשור לצה”ל – רע”מ נמנעת. במקרה הזה מדובר בחוק פוגעני כלפי בנות דתיות ואנחנו מתנגדים לו, אבל העיקרון הוא אותו עיקרון. קואליציה שנשענת על תומכי טרור היא מסוכנת ולא לגיטימית”.

הפרשנית דפנה ליאל מחדשות 12 צייצה: “מכה משמעותית לקואליציה. שני חוקים ברצף זה איתות מטריד. התזה שעל בסיסה הוקמה הממשלה, ולפיה האופוזיציה תנהג בענייניות בנושאים שבהם אי אפשר לסמוך על רע״ם, לא מוכיחה את עצמה במציאות בינתיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות