השר פריג׳ חשף את הסיכום האמיתי: ‘לא רצינו לפרסם בגלל הימין’

לאחר נפילת חוק האזרחות, השר עיסאווי פריג׳ חשף: "ההסכם העניק ליותר מ-3000 משפחות פלסטיניות מעמד חוקי בישראל, לא רצינו לפרסם את זה בגלל הימין" • סמוטריץ: "פריג' חושף את השקרים של שקד. ככה זה כשהשקר הופך לשיטה" • עבאס: "אני דורש מהממשלה לקיים את ההסכם”
אריה ריבקינד
כ"ו תמוז התשפ"א / 06.07.2021 09:16

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג׳ ממרצ חשף הבוקר (שלישי) את הסכם הפשרה שגובש בין סיעות הקואליציה על חוק האזרחות – שבסופו של דבר נפל בהצבעה במליאה.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

בראיון שהעניק לרדיו נאס, גילה השר כי היו הסכמים מתחת לשולחן, למרות שכאשר האופוזיציה שאלה במליאה אם יש הסכמים שלא פורסמו במסגרת הסכם הפשרה – הממשלה הכחישה.

“ההסכם שהושג מול בנט ושקד העניק ליותר מ-3000 משפחות פלסטיניות מעמד חוקי בישראל”, אמר השר בראיון. “לא רצינו לפרסם את זה בגלל הימין. פספסנו הזדמנות חד פעמית לעשות צדק לאלפי משפחות מבני עמנו”.

מימינה נמסר: “הסיכום היה על 1600 אנשים שיעברו מאשרת שהייה לאשרת ארעי”.

ח”כ עמיחי שיקלי צייץ: “תודה עיסאווי על ההבהרה החשובה”.

יו”ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ צייץ: “פריג’ יודע מה הוא מדבר וחושף את השקרים של שקד. ככה זה כשהשקר הופך לשיטה”.

ח”כ דוד ביטן: “יצא המרצע מן השק, שוב בנט ושקד שיקרו לציבור. השר עיסאווי פרג’ חשף את ההסכם בראיון ברדיו נאס, אישור 3000 משפחות פלסטיניות, אתם קולטים?”

 

לאחר המפלה בהצבעה  צייצה הבוקר השרה איילת שקד: “אל תתבלבלו: ההתנהלות המופקרת של הליכוד ושל סמוטריץ הפילה את חוק האזרחות ותוביל ל-15 אלף בקשות לאזרחות. בניגוד לכל טענות ‘האידאולוגים’ של הימין שהשקר הפך לשפתם השניה, החוק לא שונה, אפילו לא בפסיק, הוא עבר בנוסח המקורי לחצי שנה.

“הסכמתי לאותו מתווה שדרעי נתן לפני 3 שנים – שדרוג מעמד של 1600 מבוגרים שנמצאים שנים רבות בישראל. אבל הלילה נתניהו וסמוטריץ בחרו (שוב) בפוליטיקה קטנה ומכוערת ושתישרף המדינה”.

יו”ר רע”ם מנסור עבאס התייחס הבוקר ברשת ב’ לדרמה במליאת הכנסת: “צריך לעשות בדק בית ולבדוק כל חבר כנסת לאן פניו מועדות. הייתה פה הפתעה. אנחנו קיימנו את חלקנו ואני דורש מהממשלה לקיים את ההסכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות