המזימה • השב”כ עצר 93 מחבלי חמאס: תכננו פיגועים והפיכה ביו”ש

על פי המזימה שנחשפה: הארגון ניסה לפתוח 'חזית שניה' מול ישראל עוד במהלך 'צוק איתן' בצורה של הוצאת פיגועים בישראל, שהיו מערערים את היציבות הביטחונית ביו"ש • צה"ל עצר 93 חשודים והחרים כספים ואמצעי לחימה רבים • שב"כ: "תכנית פיגועים חריגה בהיקפה ובחומרתה"
אליעזר היון
כ"ב אב התשע"ד / 18.08.2014 17:24

מפקדת חמאס בטורקיה תכננה לבצע הפיכה ברשות הפלסטינית על ידי תשתית צבאית רחבה של הארגון שפעלה בירושלים ובגדה המערבית, אך צה”ל והשב”כ הצליחו לסכל את התכנית.

לפי התכנית ניסה הארגון לפתוח ‘חזית שניה’ מול ישראל עוד במהלך ‘צוק איתן’ בצורה של הוצאת פיגועים בישראל שהיו מערערים את היציבות הבטחונית ביהודה ושומרון.

על פי מה שהותר לפרסום היום (שני) פעלה מערכת הביטחון במשך ארבעת החודשים האחרונים כדי למנוע את הפעילות העוינת של חברי התשתית ועצרה 93 פעילי חמאס. 46 מתוכם הועברו לחקירה. על פי הערכות השב”כ גורמים הממוקמים בירדן סייעו לתשתית הארגונית, וכשני מיליון שקלים הוברחו ליהודה ושומרון למטרות טרור על ידי שליחים. כספי הטרור שימשו את חברי התשתית לרכישת אמצעי לחימה ודירות מסתור.

השב”כ החרים 600 אלף שקלים של ארגון החמאס במהלך הפשיטות, רכב יוקרתי, ואמצעי לחימה רבים ביניהם 24 רובים, שישה אקדחים, שבע מטולי רקטות, מחסניות ותחמושת.

בראשה של ההתארגנות עמד אחד מראשי הנהגת החמאס בראמללה – ריאד נאצר.

נאצר ריצה בעבר תקופות מאסר בישראל והוא גויס על ידי פעיל חמאס הבכיר צאלח אלערורי, שריצה גם הוא עונשי מאסר וכיום משמש כראש מרחב הגדה במפקדת חמאס בחו”ל. אל ערורי מוגדר בשב”כ כ”מוחמד דף” של חמאס בגדה המערבית.

בחקירתו סיפר נאצר כי נפגש עם אלערורי בגשר אלנבי, ואז הודיע לו אל-ערורי כי הוא ממנה אותו להקים את התשתית ואת גיוס הפעילים, שכללו מהנדסים, סטודנטים, אסירים משוחררים ופעילים בכירים מהזרוע הצבאית של חאמס, עיז א-דין אל-קסאם.

בזב”כ מבהירים כי ההתארגנות בגדה היתה ממודרת מן הזרוע הצבאית של חמאס בעזה.

הוצאת פיגועים קשים

מן החקירה עלה כי נאצר ואנשיו תכננו להוציא סדרה של פיגועים קשים שיובילו להפלת שלטון הרשות. לצורך הפעילות אותרו וגויסו כאמור פעילים רבים, בהם סטודנטים ואקדמאים בעלי ידע בכימיה והנדסה.

התשתית הצבאית בישראל קיבלה סיוע מתשתית שהוקמה בירדן. בראש התשתית הירדנית, שהייתה אחראית על העברת הכספים והחיבור בין אנשי חמאס ביהודה ושומרון לבין פעילי הארגון בחו”ל, עמד לטענת השב”כ וצה”ל עודה זהראן, בן 54, במוצאו מהכפר דיר אבו משעל שבאזור רמאללה, המתגורר משנת 2006 בעיר זרקא שבירדן.

מלבד אנשי השטח נעצר גם ד”ר למחשבים שגוייס במלזיה, בכיר במערך ה”דעווה” (התשתית האזרחית) של חמאס בירושלים ששימש כשליח התשתית בירדן והעביר מסרים, ותושב חברון שפעל לגיוס חוליות צבאיות לביצוע פיגועי חטיפה, ירי והפעלת מטעני תופת.

משירות הביטחון הכללי נמסר: “חשיפת התשתית, מהרחבות והענפות שהכרנו, מצביעה על המסוכנות הגבוהה הגלומה בפעילות מפקדת החמאס בחו”ל, נוכח כוונותיה האסטרטגיות של חמאס למוטט את הרשות”.

“האמור מצביע על כוונות לייצר סדרת פיגועים במהלך רוחב חריג בהיקפו ובחומרתו. סיכול התשתית מנע מחמאס אפשרות למימוש פיגועים ופעולות טרור ביהודה ושומרון ובישראל, לרבות בזמן מבצע ‘צוק איתן'”.

חמאס התכוון להשתלט על הגדה

חמאס התכוון להשתלט על הגדה

חמאס התכוון להשתלט על הגדה

צילום: דובר שב”כ

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות