323 חולים בשישי • מומחים הזהירו: ‘נגיע ל-1000 ביממה תוך כשבועיים’

חוקרי האוניברסיטה העברית עדכנו את המל"ל: בסבירות גבוהה - ללא שינוי, נראה שקשה למנוע הגעה לאלף נדבקים ביממה בתוך כשבועיים • 31 בני אדם מאושפזים בבתי חולים כשמצבם מוגדר קשה
חרדים 10
כ"ד תמוז התשפ"א / 03.07.2021 22:28

הקורונה מתפשטת בישראל: מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב (מוצאי שבת) עולה כי אתמול אותרו 323 מאומתים חדשים – מתוך 69,247 תוצאות בדיקות שהתקבלו.

איך מוישה הפך לכלכלן שמרוויח כסף טוב בלי לצאת מהבית בכלל?

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

אם אתה לא רוצה שזה יקרה חלילה בטלפון שלך – אתה חייב את המידע

נכון להיום, מספר הנשאים הפעילים בישראל עומד על 2,125,  מתוכם 31 בני אדם מאושפזים בבתי חולים כשמצבם מוגדר קשה, 16 מונשמים.

6,429 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה. מתחילת יוני הלכו לעולמם מנגיף הקורונה שישה בני אדם. מדובר בחודש עם שיעור התמותה הנמוך ביותר מאז פרוץ המגפה.

עד כה ישנם 5,627,412 מתחסנים מנה ראשונה, ו-5,174,627 מתחסנים מנה שנייה.

חוקרי האוניברסיטה העברית העבירו היום (שבת) ניתוח למועצה לביטחון לאומי ובו עדכנו כי מקדם ההדבקה של התפשטות הקורונה בישראל התייצב על 1.5.

“מתפשט בישראל גל הדבקה ממשי. בלימה של הגל תחייב נקיטת צעדים משמעותיים. נראית התחלה של עלייה גם בתחלואה קשה, אך אין מספיק מידע להערכת הסיכון בהיקף התחלואה הקשה בגל הזה”, נכתב בדו”ח.

עם זאת, צוין בדו”ח כי העלייה בתחלואה הקשה והבינונית איטית באופן משמעותי בשל התפלגות גיל הנדבקים ושיעורי החיסון באוכלוסייה.

בדו”ח מומלץ להקפיד על מסכות ולהתקין תו ירוק מרוכך, אך בסבירות גבוהה נראה שקשה למנוע הגעה לאלף נדבקים ביממה בתוך כשבועיים.

עוד צוין בדו”ח, כי כי אפקט המסכות לא ניכר כרגע, כאשר המתנה ללא שינוי בשלב זה – תחייב הגבלות קשות יותר בהמשך.

בין היתר המומחים ממליצים למקד את המאמצים במניעת הדבקה בקרב אוכלוסייה פגיעה ובייחוד בבתי האבות.

סיבה אחרת לדאגה היא שלפי הדו”ח ניכר כי יעילות החיסון במניעת הדבקה בווריאנט הדלתא מופחתת והיא כ-60% – 80%.

בחדשות 12 דווח, כי במעבדה המרכזית לנגיפים במשרד הבריאות ערכו במסגרת בדיקה של יעילות החיסון מול ווריאנט הדלתא ומצאו כי יש ירידה של עד כעשרה אחוזים ביעילות. עם זאת, בדיקה זאת נערכה בתנאי מעבדה, לכן עדיין יש יעילות מסוימת בהגנה מול ווריאנט הדלתא.

היום דווח בחדשות 12 כי במסגרת ניתור מי שפכים של משרד הבריאות, שמעיד האם יש תחלואה סמויה בחלק מערי המדינה, התגלה כי הווריאנט ההודי החל להתפשט במודיעין, בנימינה, גבעת עדה והוד השרון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות